IV0369 Nodokļu maksātāju apkalpošana

Kods IV0369
Nosaukums Nodokļu maksātāju apkalpošana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Iekšējā drošība un muita
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Māris Jurušs, Liliana Miļevska, Dace Pelēkā, Ilva Bērziņa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ietver tēmas par nodokļu maksātāju apkalpošanas sistēmas organizatoriskajiem un komunikācijas aspektiem, akcentējot labprātīgas nodokļu saistību izpildes veicināšanu. Kursā tiek analizētas klientu apkalpošanas stratēģijas, atbalsta mehānismi un starptautiskā pieredze, īpašu uzmanību pievēršot Latvijas un ES iniciatīvām. Tiek iztirzāti praktiski risinājumi efektīvai sadarbībai starp nodokļu administrācijām un nodokļu maksātājiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Nodokļu maksātāju statuss. Nodokļu maksātāju tiesības un pienākumi. Labprātīga nodokļu saistību izpilde. 4 8 2 10
Nodokļu maksātāju izglītošanas organizācija. Nodokļu maksātāju izglītošana ilgtspējas kontekstā (vienlīdzība, godprātīgums, valsts ekonomiskās un sabiedrības intereses). 6 6 3 9
Tiešā un netiešā komunikācija ar nodokļu maksātājiem. Nodokļu maksātāju konsultēšana. Klientu apmierinātības pārvaldība. 8 10 4 18
Darbs klientu apkalpošanas centros. Valsts ieņēmumu dienesta Klientu apkalpošanas centru (KAC) darba organizācija. 8 10 4 12
Stratēģiski svarīgo nodokļu maksātāju apkalpošana. 2 4 1 5
Nodokļu maksātāju konsultēšanas organizācija un e-pārvalde. Ārvalstu nodokļu maksātāju apkalpošana. Ārvalstu pieredze un Latvijas prakse. 4 8 2 8
Kopā: 32 46 16 62
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu kompetenci nodokļu maksātāju apkalpošanas procesu organizēšanā un pilnveidošanā nodokļu administrācijā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) Veidot izpratni par klientu apkalpošanas principiem nodokļu administrācijā, 2) Attīstīt prasmes efektīvai komunikācijai ar nodokļu maksātājiem dažādos apkalpošanas kontekstos, 3) Pilnveidot spēju analizēt un novērtēt nodokļu maksātāju apkalpošanas sistēmas Latvijā un ārvalstīs, 4) Veicināt spēju identificēt problēmas klientu apkalpošanas procesos un izstrādāt risinājumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj identificēt nodokļu maksātāju izglītības un konsultācijas vajadzības un ieteikt risinājumus, sniegt konsultācijas. - Galvenās atziņas; Praktisks darbs: situācijas analīze par nodokļu maksātājiem aktuālām vajadzībām.
Spēj identificēt nodokļu administrācijas klientu apkalpošanas procesu trūkumus un ieteikt risinājumus. - Galvenās atziņas; Praktisks darbs: situācijas analīze par nodokļu maksātāju apkalpošanu.
Pārzin nodokļu maksātāju apkalpošanas metodes un spēj nodrošināt attiecīgo procesu īstenošanu. - Galvenās atziņas; Pārbaudes darbs par nodokļu maksātāju apkalpošanas procesu.
Spēj sniegt nodokļu maksātājiem viegli saprotamus un pieejamus norādījumus, izmantojot dažādus kanālus. - Galvenās atziņas; Praktisks darbs: situācijas analīze par nodokļu maksātājiem aktuālām problēmām.
Spēj izglītot nodokļu maksātājus par godprātīgu nodokļu maksāšanu valsts ilgtspējīgas attīstības vajadzībām. - Individuālais patstāvīgais darbs par nodokļu maksātājiem aktuāliem jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Galvenās atziņas (aktivitātes, darbs grupās, jautājumi un atbildes) - 25%
Praktiskie darbi: situācijas analīze - 25%
Individuālais patstāvīgais darbs - 25%
Pārbaudes darbi - 25%
 
Priekšzināšanas Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas iepriekšējos semestros bakalaura studiju laikā par nodokļu administrēšanas pamatiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]