IV0369 Nodokļu maksātāju apkalpošana

Kods IV0369
Nosaukums Nodokļu maksātāju apkalpošana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Iekšējā drošība un muita
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Māris Jurušs, Liliana Miļevska, Dace Pelēkā
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz studentiem nepieciešamās kompetences par ar nodokļu maksātāju apkalpošanas sistēmu, labprātīgu nodokļu saistību izpildes koncepciju nodokļu administrāciju pārvaldībā. Studiju kursā ietverti vispārējie nodokļu maksātāju apkalpošanas aspekti un nodokļu maksātāju atbalsta sistēmas Latvijā un ārvalstīs. Aplūkotas ES un EASO iniciatīvas nodokļu maksātāju labprātīgas saistību izpildes nodrošināšanai un apkalpošanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Nodokļu maksātāju statuss. Nodokļu maksātāju tiesības un pienākumi. Labprātīga nodokļu saistību izpilde. 6 6 3 9
Nodokļu maksātāju izglītošanas organizācija. Nodokļu maksātāju izglītošana ilgtspējas kontekstā (vienlīdzība, godprātīgums, valsts ekonomiskās un sabiedrības intereses). 6 6 3 9
Tiešā un netiešā komunikācija ar nodokļu maksātājiem. Nodokļu maksātāju konsultēšana. Klientu apmierinātības pārvaldība. 10 10 2 18
Darbs klientu apkalpošanas centros. Valsts ieņēmumu dienesta Klientu apkalpošanas centru (KAC) darba organizācija. 8 8 7 9
Stratēģiski svarīgo nodokļu maksātāju apkalpošana. 2 2 1 3
Nodokļu maksātāju konsultēšanas organizācija. Ārvalstu nodokļu maksātāju apkalpošana. Ārvalstu pieredze un Latvijas prakse. 4 4 2 6
Nodokļu maksātāji un e-pārvalde. Elektroniskā deklarēšana un pārbaudes. 4 4 2 6
Kopā: 40 40 20 60
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem kompetences klientu apkalpošanas organizēšanā nodokļu administrācijā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) sniegt zināšanas par klientu apkalpošanas principiem nodokļu administrācijā, 2) attīstīt prasmes nodokļu maksātāju sadarbībā ar nodokļu administrācijām, 3) sniegt zināšanas par VID klientu apkalpošanas sistēmas organizāciju un darbības principiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj identificēt nodokļu maksātāju izglītības un konsultācijas vajadzības un ieteikt risinājumus, sniegt konsultācijas. - Studenta līdzdalība; Individuālais patstāvīgais darbs; Pārbaudes darbs.
Spēj identificēt nodokļu administrācijas klientu apkalpošanas procesu trūkumus un ieteikt risinājumus. - Studenta līdzdalība; Individuālais patstāvīgais darbs; Pārbaudes darbs.
Pārzin nodokļu maksātāju apkalpošanas metodes un spēj nodrošināt attiecīgo procesu īstenošanu. - Studenta līdzdalība; Individuālais patstāvīgais darbs; Pārbaudes darbs.
Spēj sniegt nodokļu maksātājiem viegli saprotamus un pieejamus norādījumus, izmantojot dažādus kanālus. - Studenta līdzdalība; Individuālais patstāvīgais darbs; Pārbaudes darbs.
Spēj savas kompetences ietvaros sniegt atbalstu jautājumu risināšanā stratēģiski svarīgu nodokļu maksātājiem. - Studenta līdzdalība; Individuālais patstāvīgais darbs; Pārbaudes darbs.
Spēj izglītot nodokļu maksātājus par godprātīgu nodokļu maksāšanu valsts ilgtspējīgas attīstības vajadzībām. - Studenta līdzdalība; Individuālais patstāvīgais darbs; Pārbaudes darbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studenta līdzdalība (apmeklējums, aktivitātes, darbs grupās, jautājumi un atbildes) - 30%
Individuālais patstāvīgais darbs - 20%
Pārbaudes darbs - 50%
 
Priekšzināšanas Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas iepriekšējos semestros bakalaura studiju laikā par nodokļu administrēšanas pamatiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]