Kods | IV0323 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komercdarbība un sociālais dialogs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Eriņa, Edmunds Jansons, Kaspars Vārpiņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta mērķis ir ir veicināt jauno uzņēmēju izpratni par sadarbību starp sociālajiem partneriem un panākt vienošanos, tādējādi nodrošinot sociālo stabilitāti un ekonomikas attīstību valstī. Sociālā dialoga kvalitāte ir atkarīga no kultūras tradīcijām, vēsturiskiem, ekonomiskiem un politiskiem procesiem valstī. Sociālais dialogs ir komplicēts process. No vienas puses to virza konkurence un konfrontācija, bet no otras puses – tolerance un kompromisi. Šie jautājumi tiek izskatīti studiju kursā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt prasmes, kas nepieciešamas uzņēmējam, lai sarunu process noritētu veiksmīgi, sociālajiem partneriem ir jāprot izvēlēties vispiemērotākā sarunu taktika un jāspēj saglabāt lietišķas attiecības. Galvenais uzsvars šajā sociālā dialoga veidā tiek likts uz pašu procesu, bet par tā galarezultātu tradicionāli tiek uzskatīta noslēgta vienošanās (ģenerālvienošanās, darba koplīgumi), kas liecina, ka sociālo partneru intereses ir saskaņotas. Priekšmeta ietvarā tiek aplūkoti visi sociālā dialoga līmeņi un parādītas atšķirīgās prasmes, kas nepieciešamas šā dialoga sekmīgai norisei. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj projektēt, plānot un veikt sociālo sialogu, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Spēj atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu, to izvērtēt. Spēj izskaidrot šo informāciju un pasniegt to citiem. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Izprastne par sociālā dialoga kvalitāti, kultūras tradīcijām, vēsturiskiem, ekonomiskiem un politiskiem procesiem valstī - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Pārbaudes darbi. Prasme vest dažāda veida sarunas, konsultācijas un informācijas apmaiņu par kopējiem ekonomiskās un sociālās politikas jautājumiem - Lomu spēles |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Atbilstoši studiju plāniem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|