Kods | IV0321 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | E-komercija un mārketings | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs, Elīna Gaile-Sarkane, Toms Kreicbergs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Elektroniskais tirgus ir lielākais tirgus Pasaulē, kas strādā 24/7, 365 dienas gadā bez pārtraukuma. Attīstoties e-tirgum, e-komercijas (elektroniskās komercijas) un e-mārketinga nozīme mūsdienās ir ievērojami pieaugusi. E-komercija ir preču un pakalpojumu tirdzniecība, izmantojot elektroniskos sakarus. Par e-komercijas populārāko nozari tiek uzskatīta tirdzniecība internetā. Interneta e-komercijas priekšrocību vidū ir produktu globālā izplatībā un pieejamībā, kas uzņēmējiem šo tirdzniecības veidu ļauj attīstīt ģeogrāfiski neierobežotos apmēros. E-komercija ir tirdzniecības nākotne, jo aizvien vairāk klienti vēlas iegādāties preci, nepametot savus mājokļus. Arvien vairāk personu izmanto internetu, lietotnes u.c., lai pirktu vai pārdotu preces vai pakalpojumus. E-mārketings koncentrējas uz mārketinga aktivitātēm digitālajā vidē. Viens no iemesliem elektroniskā jeb digitālā mārketinga popularitātei mārketinga profesionāļu un uzņēmēju vidū ir tā dotā iespēja precīzi zināt mērķauditorijas lielumu, izmērīt ziņas skatījumu skaitu, sasniegto sekotāju skaitu un citus parametrus. E-komercija un e-mārketings ir studiju kurss, kas dod priekšstatu par elektroniskās vides izmantošanu uzņēmējdarbībā ar mērķi uzlabot uzņēmējdarbības procesus un paaugstināt uzņēmējdarbības efektivitāti.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sistematizēt un padziļināt iepriekš iegūtās zināšanas, kā arī sniegt jaunas zināšanas par e-vides izmantošanas uzņēmējdarbības vajadzībām. Attīstīt studentu prasmi analizēt e-komercijas modeļus un noteikt to praktisko izmantošanu; attīstīt studentu prasmi ģenerēt, grupēt, atlasīt, izvērtēt un izmantot dažādas idejas e-komercijas un e-mārketinga jomās; sniegt priekšstatu e-komercijas un e-mārketinga plānošanas, vadīšanas un kontroles metodēm un to izmantošanas iespējām; attīstīt teorētisko zināšanu e-komercijas un e-mārketinga jomās izmantošanas un praktiskās pielietošanas iemaņas; veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt un analizēt dažādas e-komercijas un e-mārketinga problēmsituācijas. - Studiju un speciālās informācijas/literatūras izpēte – eseja. Spēj analizēt konkrētas situācijas un izdarīt patstāvīgus secinājumus par e-komercijas modeļu izmantošanu organizācijas darbībā. - Praktiskais darbs nodarbībā – gadījuma izpēte (Case study) Spēj noteikt rādītājus e-komercijas un e-mārketinga efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. - Individuālais uzdevums, kas iekļauj: a) studiju un speciālo informācijas/literatūras, izpēti; b) praktiskā uzdevuma rēķināšanu. Spēj patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj analizēt šo informāciju un pasniegt to citiem. Spēj aizstāvēt savu viedokli un piedalīties/rosināt diskusiju. - Prezentācijas sagatavošana individuālā uzdevuma rezultātu prezentēšana nodarbībā. Spēj darboties komandā, atrast, analizēt nepieciešamo informāciju par uzdoto problēmsituāciju un/vai konkrētu jautājumu. Spēj izdarīt secinājumus un izvirzīt argumentētus priekšlikumus. Spēj pasniegt informācijas citiem. Prezentācijas sagatavošana. Komandas darba rezultātu prezentēšana nodarbībā. - Komandas darba rezultātu prezentēšana nodarbībā. Spēj veikt situācijas analīzi un pielietot teorētiskās zināšanās, risinot praktisko uzdevumu. - Noslēguma pārbaudes darbs, kas ietver sevī trīs daļas: - Teorētiskie jautājumi (30% no vērtējuma); - Tests (30% no vērtējuma); - Praktiskais uzdevums (40% no vērtējuma). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eseja - 10%
Praktiskais darbs nodarbībā - 20% Individuālais uzdevums - 20% Komandas prezentācijas sagatavošana un prezentēšana - 20% Noslēguma darbs - tests, praktiskais uzdevums, teorētiskie jautājumi - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | IUV519 Stratēģiskā vadīšana, IUI710 Digitālais mārketings | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|