IV0321 E-komercija un mārketings

Kods IV0321
Nosaukums E-komercija un mārketings
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs, Elīna Gaile-Sarkane, Toms Kreicbergs
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Elektroniskais tirgus ir lielākais tirgus Pasaulē, kas strādā 24/7, 365 dienas gadā bez pārtraukuma. Attīstoties e-tirgum, e-komercijas (elektroniskās komercijas) un e-mārketinga nozīme mūsdienās ir ievērojami pieaugusi. E-komercija ir preču un pakalpojumu tirdzniecība, izmantojot elektroniskos sakarus. Par e-komercijas populārāko nozari tiek uzskatīta tirdzniecība internetā. Interneta e-komercijas priekšrocību vidū ir produktu globālā izplatībā un pieejamībā, kas uzņēmējiem šo tirdzniecības veidu ļauj attīstīt ģeogrāfiski neierobežotos apmēros. E-komercija ir tirdzniecības nākotne, jo aizvien vairāk klienti vēlas iegādāties preci, nepametot savus mājokļus. Arvien vairāk personu izmanto internetu, lietotnes u.c., lai pirktu vai pārdotu preces vai pakalpojumus. E-mārketings koncentrējas uz mārketinga aktivitātēm digitālajā vidē. Viens no iemesliem elektroniskā jeb digitālā mārketinga popularitātei mārketinga profesionāļu un uzņēmēju vidū ir tā dotā iespēja precīzi zināt mērķauditorijas lielumu, izmērīt ziņas skatījumu skaitu, sasniegto sekotāju skaitu un citus parametrus. E-komercija un e-mārketings ir studiju kurss, kas dod priekšstatu par elektroniskās vides izmantošanu uzņēmējdarbībā ar mērķi uzlabot uzņēmējdarbības procesus un paaugstināt uzņēmējdarbības efektivitāti..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
E-komercijas un e-mārketinga nozīme organizācijas darbībā. Mērķi, uzdevumi, funkcijas 6 8 3 14
E-komercijas attīstība, e-komercijas modeļi, e-izglītība 8 10 4 14
E-komercijas tehniskā un tehnoloģiskā bāze 6 8 3 14
Pārdošana e-vidē 8 10 4 14
E-komercijas efektivitāte uzņēmējdarbībā 6 10 3 14
E-komercijas drošība 6 10 3 14
E-biznesa modeļi un to izmantošana 6 10 3 14
Patērētāji un to uzvedība e-vidē 6 10 3 10
Patērētāju segmentēšana e-vidē 6 10 3 10
Uzņēmuma digitālā pieredze un patērētāja ceļš e-vidē 6 10 3 10
Kopā: 64 96 32 128
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sistematizēt un padziļināt iepriekš iegūtās zināšanas, kā arī sniegt jaunas zināšanas par e-vides izmantošanas uzņēmējdarbības vajadzībām. Attīstīt studentu prasmi analizēt e-komercijas modeļus un noteikt to praktisko izmantošanu; attīstīt studentu prasmi ģenerēt, grupēt, atlasīt, izvērtēt un izmantot dažādas idejas e-komercijas un e-mārketinga jomās; sniegt priekšstatu e-komercijas un e-mārketinga plānošanas, vadīšanas un kontroles metodēm un to izmantošanas iespējām; attīstīt teorētisko zināšanu e-komercijas un e-mārketinga jomās izmantošanas un praktiskās pielietošanas iemaņas; veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj noteikt un analizēt dažādas e-komercijas un e-mārketinga problēmsituācijas. - Studiju un speciālās informācijas/literatūras izpēte – eseja.
Spēj analizēt konkrētas situācijas un izdarīt patstāvīgus secinājumus par e-komercijas modeļu izmantošanu organizācijas darbībā. - Praktiskais darbs nodarbībā – gadījuma izpēte (Case study)
Spēj noteikt rādītājus e-komercijas un e-mārketinga efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. - Individuālais uzdevums, kas iekļauj: a) studiju un speciālo informācijas/literatūras, izpēti; b) praktiskā uzdevuma rēķināšanu.
Spēj patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj analizēt šo informāciju un pasniegt to citiem. Spēj aizstāvēt savu viedokli un piedalīties/rosināt diskusiju. - Prezentācijas sagatavošana individuālā uzdevuma rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj darboties komandā, atrast, analizēt nepieciešamo informāciju par uzdoto problēmsituāciju un/vai konkrētu jautājumu. Spēj izdarīt secinājumus un izvirzīt argumentētus priekšlikumus. Spēj pasniegt informācijas citiem. Prezentācijas sagatavošana. Komandas darba rezultātu prezentēšana nodarbībā. - Komandas darba rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj veikt situācijas analīzi un pielietot teorētiskās zināšanās, risinot praktisko uzdevumu. - Noslēguma pārbaudes darbs, kas ietver sevī trīs daļas: - Teorētiskie jautājumi (30% no vērtējuma); - Tests (30% no vērtējuma); - Praktiskais uzdevums (40% no vērtējuma).
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eseja - 10%
Praktiskais darbs nodarbībā - 20%
Individuālais uzdevums - 20%
Komandas prezentācijas sagatavošana un prezentēšana - 20%
Noslēguma darbs - tests, praktiskais uzdevums, teorētiskie jautājumi - 30%
 
Priekšzināšanas IUV519 Stratēģiskā vadīšana, IUI710 Digitālais mārketings
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 20.0 60.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]