Kods | IV0319 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vadības psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iveta Ozoliņa-Ozola, Sandra Reinfelde, Laura Celmiņa, Anete Hofmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Vadības psiholoģija ir studiju kurss, kura nolūks ir iepazīstināt studentus ar vadības psiholoģijas teoriju un metožu pamatiem, to ietekmi vadības domāšanā un lietišķo lēmumu pieņemšanā, dodot iespēju šīs teorijas un metodes pielietot problēmu risināšanā, ar kurām students saskarsies darbā un karjerā. Studiju kursa galvenās tēmas ir šādas: ievads vadības psiholoģijā, efektīvs vadītājs, cilvēku psiholoģiskās atšķirtības, individuālā darba modelis, tā komponentes, ievads grupas dinamikā, darba grupas darbības psiholoģiskie faktori, grupas lēmuma pieņemšana. Studiju kurss ietver teorētiskās un praktiskās nodarbības. Studiju kursa praktiskie uzdevumi ir veicami nodarbību un ārpus nodarbību laika, individuāli un nelielās studentu grupās. Studenta sekmes studiju kursā tiek vērtētas visa studiju kursa garumā ar praktisko uzdevumu, pārbaudes darbu un rakstiskā eksāmena palīdzību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt, ka tiek sasniegti studiju kursa rezultāti un tādējādi studiju kursa noslēgumā studējošie spēj izprast vadības psiholoģijas zinātnes jomu un sarežģītību un spēj novērot, diagnosticēt un interpretēt cilvēka uzvedību, spēj pielietot apgūtās vadības psiholoģijas teorijas un metodes un izvēlēties piemērotus pārliecināšanas un sociālās ietekmes veidus, lai uzlabotu darba sniegumu, mainītu attieksmi un izvairītos no konfliktu eskalācijas, spēj analizēt faktorus, kas ietekmē efektīvu un neefektīvu lēmumu pieņemšanu, un pielietot tos lietišķo lēmumu pieņemšanā, spēj novērtēt indivīda un grupas uzvedības un lēmumu pieņemšanas dinamiku, spēj attīstīt prasmes personīgo un darba lēmumu īstenošanā, pamatojoties uz studiju kursā sniegtajiem principiem, mutiski un rakstiski prezentējot savu viedokli. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast vadības psiholoģijas zinātnes jomu un sarežģītību un spēj novērot, diagnosticēt un interpretēt cilvēka uzvedību. - Individuālie uzdevumi, grupu darbi, prezentācijas, pārbaudes darbi, rakstisks eksāmens, nodarbību apmeklējums, aktivitāte. Spēj pielietot apgūtās vadības psiholoģijas teorijas un metodes un izvēlēties piemērotus pārliecināšanas un sociālās ietekmes veidus, lai uzlabotu darba sniegumu, mainītu attieksmi un izvairītos no konfliktu eskalācijas. - Individuālie uzdevumi, grupu darbi, prezentācijas, pārbaudes darbi, rakstisks eksāmens, nodarbību apmeklējums, aktivitāte. Spēj analizēt faktorus, kas ietekmē efektīvu un neefektīvu lēmumu pieņemšanu, un pielietot tos lietišķo lēmumu pieņemšanā. - Individuālie uzdevumi, grupu darbi, prezentācijas, pārbaudes darbi, rakstisks eksāmens, nodarbību apmeklējums, aktivitāte. Spēj novērtēt indivīda un grupas uzvedības un lēmumu pieņemšanas dinamiku. - Individuālie uzdevumi, grupu darbi, prezentācijas, pārbaudes darbi, rakstisks eksāmens, nodarbību apmeklējums, aktivitāte. Spēj attīstīt prasmes personīgo un darba lēmumu īstenošanā, pamatojoties uz studiju kursā sniegtajiem principiem, mutiski un rakstiski prezentējot savu viedokli. - Individuālie uzdevumi, grupu darbi, prezentācijas, pārbaudes darbi, rakstisks eksāmens, nodarbību apmeklējums, aktivitāte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālie uzdevumi - 30%
Grupu darbi, prezentācijas - 20% Pārbaudes darbi - 20% Rakstisks eksāmens par studiju kursā apgūto vielu - 20% Nodarbību apmeklējums, aktivitāte - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas zināšanas komunikācijas pamatos un elementārās komunikatīvās iemaņas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|