Kods | DE0390 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Statistiskās analīzes metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Nataļja Budkina, Evija Liepa-Hazeleja, Normunds Gūtmanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatīti matemātiskās statistikas pamatjēdzieni un visbiežāk lietojamās statistiskās metodes datu apstrādei un analīzei. Kursā izmantotie piemēri ilustrē aplūkoto jēdzienu un metožu pielietojumus produktu, pakalpojumu un procesu kvalitātes rādītāju novērtēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatzināšanas statistikā un palīdzēt studentiem apgūt statistiskās metodes, lai iegūtas zināšanas un prasmes varētu lietot produktu, pakalpojumu un procesu kvalitātes rādītāju novērtēšanā. Attīstīt studentu loģisko domāšanu un jēdzienu pielietošanas iemaņas sasaistē ar praktiskiem uzdevumiem, lai veidotu studentiem prasmi analizēt turpmāk veicamo sarežģītāko uzdevumu risinājumus par kvalitāti ietekmējošiem rādītājiem un faktoriem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj sagatavot un analizēt statistisko informāciju par kvalitātes procesiem. - Praktiskie uzdevumi datu vākšanā, apstrādē, novērtēšanā.
Mājas darbs.
Uzdevumi eksāmenā. Spēj pielietot varbūtību teorijas un statistiskās analīzes metodes konkrētu kvalitātes vadības procesu analīzē. - Statistiskās informācijas apstrādes uzdevumi un to risinājumi, novērtēšana. Mājas darbs. Uzdevumi eksāmenā. Spēj parādīt izpratni par iegūtajiem rezultātiem, praktiskiem risinājumiem, tos izskaidrot, pamatot, analizēt. - Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībās, grupu prezentācijas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbs - statistiskās informācijas sagatavošana un analīze - 10%
Mājas darbs - kvalitātes vadības procesa analīze - 10% Grupas projekts - konkrētu kvalitātes vadības procesu analīze. Rezultātu prezentācija - 20% Individuālā aktivitāte un dalība kursā - 10% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikas zināšanas vidusskolas kursa apjomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|