Kods | IV0300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzņēmējdarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs, Elīna Gaile-Sarkane, Līga Kamola, Diāna Līduma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz priekšstatu par moderno biznesa pasaules uzbūvi un filozofiju. Uzņēmēja prātspējām (angl. Entrepreneurial Mindset) un mūsdienu biznesa iespējām globālā mērogā ar mērķi izprast uzņēmējdarbības būtību un to organizāciju.. Kurss iedalīts trijos idejiskos blokos: pirmajā blokā studenti izprot mūsdienu uzņēmējdarbības būtību un daudzpusīgumu; otrajā blokā rezultātā nonāk pie secinājuma par to, kas viņi vēlētos būt – uzņēmēji (angl. Entrepreneurs) vai iekšējie uzņēmēji (angl. Intrapreneurs); trešajā blokā studenti izprot biznesa modelēšanas (veidošanas) svarīgākus aspektus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sistematizēt un padziļināt iepriekš iegūtās zināšanas, kā arī sniegt jaunas zināšanas par mūsdienu uzņēmējdarbību. Attīstīt studentu prasmi analizēt dažādus uzņēmējdarbības veidus un to praktisko pielietojumu; Attīstīt studentu izpratni par mūsdienu biznesa daudzpusīgumu; Attīstīt studentu prasmi izveidot organizācijas vērtīgo piedāvājumu klientiem; Sniegt priekšstatu par biznesa modelēšanu un tās pamatelementiem; Attīstīt teorētiskās un praktiskās zināšanas uzņēmējdarbībā; Veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas, kā arī strādāt komandā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt un analizēt dažādas uzņēmējdarbības veidus un formas, mūsdienu uzņēmējdarbības attīstības tendences. - Individuālais darbs (I) – eseja Growth Hacking stratēģijas iespēju novērtēšana - spēj noteikt un izmērīt uzņēmējdarbības efektivitātes rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus - Grupas praktiskais darbs nodarbībās – gadījuma izpēte (angl. Case study) Spēj patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj analizēt šo informāciju un pasniegt to citiem. - Individuālais darbs (II). Kritiskā analīze, kas rezultējās ar individuālās prezentācijas sagatavošanu par uzņēmēja prātspējām. Rezultātu un viedokļa prezentēšana un pamatošana nodarbībā. Spēj risināt izvirzīto problēmu un sniegt priekšlikumus problēmas atrisināšanai. - Grupas uzdevums, kas saistīts ar biznesa modelēšanas procesiem. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Spēj veikt situācijas analīzi un pielietot teorētiskās zināšanās, risinot praktiskus uzdevumus. - Noslēguma pārbaudes darbs: tests, gadījuma analīze. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais darbs I (eseja) - 10%
Individuālais darbs II (prezentācija) - 10% Grupas uzdevums (biznesa modelēšana) - 20% Grupas praktiskais darbs nodarbībās (gadījumu izpēte) - 30% Noslēguma darbs - tests, praktiskais uzdevums - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|