Kods | IV0299 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Karjeras vadīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iveta Ozoliņa-Ozola, Elīna Gaile-Sarkane, Deniss Ščeulovs, Laura Baltiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Karjeras vadīšana ir studiju kurss, kura nolūks ir sniegt studējošajiem padziļinātas zināšanas par darbinieku izaugsmes vadīšanu un attīstīt profesionālās prasmes un kompetences personāla karjeras vadīšanas nodrošināšanā uzņēmumā. Studiju kursā veidojamās zināšanas, prasmes un kompetences ir pielietojamas arī studenta personīgās karjeras plānošanā un īstenošanā. Studiju kursa galvenās tēmas ir šādas: ievads karjeras vadīšanā, mūsdienu un nākotnes tendences nodarbinātībā, karjeras attīstība cilvēka dzīves ciklos, profesijas izvēle, personīgā profesionālā konkurētspēja, karjeras vadīšana organizācijās, tās tiesiskais regulējums, karjeras plānošana, karjeras attīstība dažādām personāla grupām, karjeras konsultēšanas pamati un metodes, karjera savienojumā ar darba un dzīves līdzsvaru, labbūtību. Studiju kursa praktiskie uzdevumi ir veicami nodarbību un ārpus nodarbību laikā, individuāli un nelielās studentu grupās. Studenta sekmes studiju kursā tiek vērtētas visa studiju kursa garumā ar individuālo un grupas praktisko uzdevumu, pārbaudes darbu un rakstiskā eksāmena palīdzību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt, ka tiek sasniegti studiju kursa rezultāti un tādējādi studiju kursa noslēgumā studējošie izprot karjeras vadīšanas galvenos jēdzienus, principus, metodes un faktorus indivīda un organizācijas līmenī, spēj kritiski izskatīt pašreizējo nodarbinātības kontekstu un darba tirgus tendences, apspriest faktorus, kas ietekmē profesijas izvēli un karjeras attīstību, identificēt attīstības uzdevumus un procesus pieaugušo dzīvē, izvērtēt pieejas karjeras vadīšanā organizācijās, apspriest karjeras vadīšanas intervenču izmantošanu, aprakstīt novērtēšanas instrumentus un to noderīgumu un tehnikas, kas saistīti ar karjeras plānošanu, nozīmēšanu amatā, sekošanu progresam un progresa vērtēšanu, salīdzināt dažādu veidu novērtēšanas instrumentus karjeras konsultēšanā, aprakstīt karjeras, darba un privātās dzīves līdzsvara un labbūtības savstarpējo saistību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt izpratni par karjeras vadīšanas galvenajiem jēdzieniem, principiem, metodēm un faktoriem indivīda un organizācijas līmenī. - Rakstisks eksāmens; individuālie uzdevumi - sevis novērtēšana, profesionālās karjeras analīze un plāns, citas personas karjeras izpēte; pārbaudes darbi, grupu darbi - situāciju analīzes un grupas uzdevums par nodarbinātības iespējām konkrētā profesijā/amatā; aktivitāte nodarbībās. Spēj kritiski izskatīt pašreizējo nodarbinātības kontekstu un darba tirgus tendences. - Individuālais uzdevums - profesionālās karjeras analīze un plāns; grupas uzdevums par nodarbinātības iespējām konkrētā profesijā/amatā; aktivitāte nodarbībās. Spēj apspriest faktorus, kas ietekmē profesijas izvēli un karjeras attīstību. - Rakstisks eksāmens, individuālie uzdevumi - sevis novērtēšana, profesionālās karjeras analīze un plāns, citas personas karjeras izpēte; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes un grupas uzdevums par nodarbinātības iespējām konkrētā profesijā; aktivitāte nodarbībās. Spēj identificēt attīstības uzdevumus un procesus pieaugušo dzīvē. - Rakstisks eksāmens; individuālie uzdevumi - sevis novērtēšana, profesionālās karjeras analīze un plāns, citas personas karjeras izpēte; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj izvērtēt pieejas karjeras vadīšanā organizācijās. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj apspriest karjeras vadīšanas intervenču izmantošanu. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes un lomu spēles; aktivitāte nodarbībās. Spēj aprakstīt novērtēšanas instrumentus un to noderīgumu un tehnikas, kas saistīti ar karjeras plānošanu, nozīmēšanu amatā, sekošanu progresam un progresa vērtēšanu. - Rakstisks eksāmens; individuālie uzdevumi - sevis novērtēšana, profesionālās karjeras analīze un plāns; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. Spēj salīdzināt dažādu veidu novērtēšanas instrumentus karjeras konsultēšanā. - Rakstisks eksāmens; individuālie uzdevumi - sevis novērtēšana, profesionālās karjeras analīze; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes un lomu spēles; aktivitāte nodarbībās. Spēj aprakstīt karjeras, darba un privātās dzīves līdzsvara un labbūtības savstarpējo saistību. - Rakstisks eksāmens; individuālie uzdevumi - sevis novērtēšana, profesionālās karjeras analīze un plāns, citas personas karjeras izpēte; pārbaudes darbi; grupu darbi - situāciju analīzes; aktivitāte nodarbībās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstisks eksāmens - 20%
Individuālie uzdevumi: sevis novērtēšana, personīgās profesionālās karjeras analīze un plāns - 20% Pārbaudes darbi - 15% Grupu darbi: situāciju analīzes un lomu spēles - 15% Individuālais uzdevums par citas personas karjeras izpēti - 10% Grupas uzdevums par nodarbinātības iespējām konkrētā profesijā vai amatā - 10% Nodarbības apmeklējums, aktivitāte - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas personāla apmācības un attīstības pamatos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|