Kods | IV0295 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Personāla politika un plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iveta Ozoliņa-Ozola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Personāla politika un plānošana ir padziļināts studiju kurss, kura nolūks ir palīdzēt studējošajiem apgūt zināšanas, prasmes un kompetences stratēģiskajā cilvēkresursu vadīšanā. Studiju kursa galvenās tēmas ir šādas: personāla politika, mūsdienu cilvēkresursu vadīšana (CRV), CRV arhitektūra, vide, ietekme uz uzņēmuma darbību, stratēģiskā CRV, cilvēkresursu (CR) stratēģija, CR stratēģijas izstrādāšana un īstenošana, CRV stratēģijas orientētas uz uzņēmuma kapacitāti un kopējo un individuālo sniegumu, CRV stratēģijas orientētas uz konkrētām CRV jomām, personāla plānošana stratēģiskās CRV kontekstā, CR analītika un tās nozīme stratēģiskajā CRV, CR analītikas pielietojums personāla plānošanā. Studiju kursa praktiskie uzdevumi ir veicami nodarbību un ārpus nodarbību laikā, individuāli un nelielās studentu grupās. Studenta sekmes studiju kursā tiek vērtētas visa studiju kursa garumā ar praktisko uzdevumu, pārbaudes darbu un rakstiskā eksāmena palīdzību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt, ka tiek sasniegti studiju kursa rezultāti un tādējādi studiju kursa noslēgumā studējošie spēj demonstrēt izpratni par personāla politiku, cilvēkresursu vadīšanas (CRV) arhitektūru un vidi, stratēģiskās CRV diferencējošajām iezīmēm, cilvēkresursu stratēģiju, tās izstrādāšanu un īstenošanu, cilvēkresursu analītiku un tās pielietojumu stratēģiskajā CRV. Kā arī studiju kursa noslēgumā studējošie spēj identificēt efektīvas pieejas darbinieku iesaistīšanās attīstīšanai un pozitīvo darba devējs-darba ņēmējs attiecību veidošanai, salīdzināt stratēģiskās pieejas galvenajām CRV jomām, analizēt CRV prakses un personāla politiku un formulēt risinājumus to pilnveidošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj demonstrēt izpratni par personāla politiku, tās nozīmi, pamatveidiem, formulēšanu un īstenošanu. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par cilvēkresursu vadīšanas (CRV) arhitektūru un galvenajiem ietekmējošajiem faktoriem, spēj analizēt CRV nozīmi konkurējošajā vidē un novērtēt mijsakarības starp CRV un uzņēmuma darbību. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanu ietekmējošo faktoru; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par stratēģiskās CRV diferencējošajām iezīmēm, spēj izskatīt cilvēkresursu profesionāļu un citu iesaistīto pušu lomas stratēģiskās CRV īstenošanā. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanas stratēģiju; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par cilvēkresursu stratēģiju, tās izstrādāšanu un īstenošanu. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanas stratēģiju; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj identificēt efektīvas pieejas darbinieku iesaistīšanās attīstīšanai un pozitīvo darba devējs-darba ņēmējs attiecību veidošanai (ņemot vērā demogrāfiskos, sociālos, tehnoloģiskos un tiesiskos faktorus). - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanas stratēģiju; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj salīdzināt stratēģiskās pieejas personāla meklēšanai, atlasei, attīstībai, atalgošanai un darba attiecību izbeigšanai (ņemot vērā demogrāfiskos, sociālos, tehnoloģiskos un tiesiskos faktorus). - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanas stratēģiju; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj paskaidrot personāla plānošanas nozīmi un izaicinājumus stratēģiskajā CRV. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj atpazīt uzņēmuma stiprās un vājās puses stratēģiskās CRV kontekstā, spēj analizēt uzņēmuma CRV prakses, novērtēt personāla politiku un formulēt risinājumus šo prakšu un personāla politikas pilnveidošanai. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. Spēj demonstrēt izpratni par cilvēkresursu analītiku, tās pielietojumu stratēģiskajā CRV, spēj nosaukt piemērotus rādītājus stratēģiskās CRV izstrādāšanai un novērtēšanai. - Rakstisks eksāmens; pārbaudes darbs; individuālais uzdevums par ziņojumiem aktuālajās tēmās; grupas darbs - situāciju analīze; aktivitāte nodarbībās. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstisks eksāmens - 30%
Pārbaudes darbi - 20% Individuālais uzdevums: divi ziņojumi par aktuālajiem jautājumiem kādā no studiju kursa tēmām - 10% Individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanu ietekmējošo faktoru - 10% Individuālā prezentācija par cilvēkresursu vadīšanas stratēģiju - 10% Grupas darbi: situāciju analīze - 10% Nodarbības apmeklējums, aktivitāte - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas personāla vadīšanas pamatos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|