IV0292 Vadīšanas sistēmanalīze

Kods IV0292
Nosaukums Vadīšanas sistēmanalīze
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Elīna Gaile-Sarkane, Līga Kamola
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Uzņēmējdarbības vadīšanas sarežģītu problēmu risināšana, izmantojot sistēmanalīzes teorētiskos pamatus. Praktisku darba un vadīšanas procedūru projektēšana. Lēmumu pieņemšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Informācija par kursa saturu, mērķiem, uzdevumiem, kursa darbu izstrādi utt. Iepazīšanās ar darba plānu. 2 4 1 5
Vadīšanas sistēmanalīze. Cilvēka domāšana un analīzes process. Sistēmiskums. 2 4 1 5
Modeļi un modelēšana: Sistēmdinamika. 2 4 1 5
Modeļu sistēmas un to analīze 6 8 3 11
Mākslīgās un dabīgās sistēmas 6 8 3 11
Zināšanu vadīšana 8 8 4 12
Sistēmu funkcionālanalīze. Funkcionālanalīzes termini, jēdzieni. Funkcionālanalīzes posmi 6 6 3 9
Funkcionālanalīzes posmi:1.-5. posms 6 10 3 13
Sistēmas izpētes informācijas aspekti 4 8 2 10
Lēmumu pieņemšana 4 8 2 10
Radošums, jaunrade un sistēmanalīze. radošuma izmantošana sistēmu izstrādē un pilnveidošanā 6 8 3 11
Radošuma un metodes: TRIZ, Prāta vētra, Analoģijas metode, Inversijas metode, Empātijas metode,Idealizācijas metode u.c. 8 10 4 14
Radošuma (kreativitātes) un jaunrades metodes vadīšanā (indiuviduālās prezentācijas) 4 10 2 12
Kopā: 64 96 32 128
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas vadīšanas sistēmu analīzes un izstrādes jautājumos, lai studējošie spētu izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un metodoloģiskās spējas darba situācijās un profesionālajā attīstībā. Priekšmeta uzdevumi: Attīstīt studējošo kompetences jaunu sistēmu analīzē, sistēmu modelēšnā un veidošanā, ar to saistīto procesu pilnveidošanā, kā arī pielietot iegūtās prasmes praksē. Veicināt vispārējo plānošanas un vadīšanas prasmju attīstību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studenti saprot vadīšanas sistēmanalīzes jēdzienu, prot noteikt sistēmas funkcijas, to savstarpējo mijiedarbību. Saprot ieejas (input) un izejejas nosacījumus (output) istēmas izstradē, prot identificēt sistēmas ietekmes faktorus un to ietekmi uz sistēmas darbību - Praktiskie darbi nodarbībās. Eksāmens.
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus vadīšanas sistēmanalīzē. Balstoties uz grupas darba un diskusiju rezultātiem, sintezēt jaunas idejas. - Praktiskie darbi nodarbībās. Eksāmens.
Spēj analizēt uzņēmuma dažādos procesus, tos integrēt un optimizēt. Prot modelēt sistuāciju. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Praktiskie darbi nodarbībās
Var atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus vadības ekonomiskos un tehniskos rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem situācijas risināšanai atbilstošākos. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Prot pielietot jaunrades un radošuma metodes praksē un ikdieneas situācijās. Prot izskaidrot un prezentēt citiem sava darba rezultātus. - Individuāls darbs. Individuālās darba rezultātu prezentācijas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Individuālie darbi vai grupas projekti - 20%
Testi, pārbaudes darbi - 20%
Darbs auditorijā, t.sk. situācijas uzdevumu risināšana - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Nav prasību
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 16.0 16.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]