IV0288 Sociālā atbildība un biznesa ētika

Kods IV0288
Nosaukums Sociālā atbildība un biznesa ētika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Inga Lapiņa, Elīna Gaile-Sarkane, Toms Kreicbergs, Kaspars Vārpiņš
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veidots tā, lai parādītu sociālās atbildības (SA) attīstību un nozīmi Latvijā un pasaulē un pētītu sabiedrības uzskatus par uzņēmumu sociālo atbildību, analizējot morālo konfliktu situācijas. Parādītu biznesa ētiku kā starpdisciplināru akadēmisku jomu, sniegtu ieskatu ar biznesu saistītās ētikas problēmās un iepazīstinātu ar mūsdienīgu pieeju biznesa attiecībām raksturīgo problēmu risināšanā. .
Kurss ietver teorētiskās zināšanas biznesa ētikā, vērtību orientācijā, sociālās atbildības klasifikācijā un novērtēšanā, ieinteresēto grupu teorijā un attīsta atbilstošās praktiskās iemaņas ētisko problēmu risināšanā un SA stratēģijas ieviešanā uzņēmumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads: biznesa ētika kā starpdisciplināra akadēmiska joma 2 2 2 2
Ētikas jēdziens, teorijas, ētiskie principi un ētisku lēmumu pieņemšanas modeļi 10 24 6 32
Organizāciju sociālā atbildība vietējā un globālā vidē. Iesaistītās puses (Stakeholders) 10 8 4 14
Sociālās atbildības klasifikācija un novērtēšana, elementi un iniciatīvas 10 8 6 12
Ilgtspēja, aprites ekonomika un vides aizsardzība 10 8 6 12
Reputācijas un zīmola vadība sociālās atbildības ietvarā 6 4 2 6
Biznesa ētika un sociāli atbildīga stratēģija uzņēmumā 8 10 4 14
Grupas projektu rezultātu prezentācija 8 32 6 32
Kopā: 64 96 36 124
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kurss mērķi un uzdevumi: - veidot izpratni par ētikas jēdzienu, teorijām, ētiskajiem principiem un to nozīmi biznesa vidē; - attīstīt ētiskas profesionālās komunikācijas un sociālās prasmes; - veidot praktiskās iemaņas morāles problēmu risināšanai biznesā, izprotot šo problēmu sociālo un vispārējo izcelsmes vidi; - attīstīt spēju izzināt specifiskus biznesa vides morāles jautājumus un izmantot dažādus risinājumus tipiskās biznesa sfēras problēmsituācijās; - iegūt zināšanas par korporatīvo sociālo atbildību, tās lomu uzņēmējdarbībā un sabiedrībā; - iegūt prasmi novērtēt un analizēt uzņēmuma KSA programmu, sniegt priekšlikumus tās pilnveidošanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj raksturot biznesa ētikas teorijas un principus, prot kritiski analizēt uzņēmuma situāciju un izmantot iegūtās zināšanas morālu lēmumu pieņemšanā un dažādu risinājumu izstrādē tipiskās biznesa vides problēmsituācijās. - Mājas darbs: situācijas analīze par ētisku vai neētisku rīcību un morāles konfliktiem biznesa vidē. Eksāmens. Grupu projekts.
Izprot kompromisus, ar kādiem organizācijai būs jāsastopas, lai kombinētu un vienlaikus īstenotu savu „pilsonisko” (sociālo) lomu un komerciālo darbību, un spēj pārveidot šos kompromisus par iespējām gan organizācijai, gan sabiedrībai - 3 praktiskie darbi - situāciju analīze: reālas (pēdējo trīs gadu) biznesa situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmens.
Spēj pamatot pieņemtos lēmumus un izprast SA stratēģijas īstenošanas ieguvumus. Prot izmantot iegūtās zināšanas un prasmes ar uzņēmējdarbību saistītu lēmumu pieņemšanā - 3 praktiskie darbi - situāciju analīze: SA uzņēmuma darbībā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmens. Grupu projekts
Prot lietot galvenās pieejas un instrumentus, lai veidotu savstarpējās uzticēšanās un cieņas vidi uzņēmumā, īstenotu sociāli atbildīgu uzņēmuma darbības stratēģiju un informētu par to sabiedrību - Grupas projekts: Latvijā strādājoša uzņēmuma iekšējās vides un KSA stratēģijas analīze un novērtējums. Projekta rezultātu prezentācija. Eksāmens.
Spēj kritiski izvērtēt uzņēmuma sociālās atbildības kampaņas caurskatāmību un ilgtspēju. Prot veidot priekšlikumus, lai palielinātu uzticamību uzņēmuma sociālās atbildības kampaņai. - 4 praktiskie darbi - situāciju analīze: par uzņēmuma caurskatāmību un ilgtspēju. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmens. Grupu projekts
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mājas darbs: neētiska rīcība un morāles konflikti biznesa vidē. - 10%
3 praktiskie darbi - situāciju analīze: reālas (pēdējo trīs gadu) biznesa situācijas analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 15%
3 praktiskie darbi - situāciju analīze: SA uzņēmuma darbībā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 15%
4 praktiskie darbi - situāciju analīze: par uzņēmuma caurskatāmību un ilgtspēju. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. - 20%
Grupas projekts: Latvijā strādājoša uzņēmuma SA stratēģijas analīze un novērtējums. Rezultātu prezentācija. - 20%
Eksāmens: kursa noslēguma darbs, tajā tiek pārbaudītas studentu zināšanas un izpratne, atbildot uz atvērtajiem jautājumiem - 20%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas uzņēmējdarbībā un ekonomikā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]