Kods | DE0388 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Prezentācijas prasme | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Airisa Šteinberga, Māra Bernande, Anete Hofmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par publiskās runas veidiem, prezentācijas prasmju pamatnosacījumiem, runu un prezentāciju ietekmējošiem faktoriem. Studiju kursā studenti tiks iepazīstināti ar paņēmieniem, kā pārvarēt stresu, kā strādāt ar elpu un balsi, kā pielietot verbālo, neverbālo komunikāciju. Tiks sniegtas zināšanas par runas plānošanu, komunikatīvām stratēģijām, argumentāciju, kā arī par taktikām un runas strukturēšanu, lai nodrošinātu prezentācijas mērķa sasniegšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu veiksmīgas prezentēšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: - Sniegt teorētiskas zināšanas par nosacījumiem un kritērijiem sekmīgas prezentācijas izveidei. - Pilnveidot zināšanas un prasmes par verbālās, neverbālās komunikācijas nozīmi prezentācijās. - Veidot prasmi runas/teksta izveidē attiecīgi komunikācijas mērķiem, auditorijas tipam un situācijai. - Sekmēt prasmes un iemaņas informācijas atlasē, retorisko paņēmienu analīzē, argumentācijas un pamatojuma veidošanā. - Attīstīt prasmes un iemaņas izstrādāt pārliecinošu un efektīvu prezentāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt un noteikt prezentāciju un publisko runu ietekmējošos faktorus, izprot prezentācijas būtību un lomu. Spēj apzināties iespējamos runas šķēršļus un prot tos novērst. - Diskusijas. Uzdevumi. Oratora runas analīze. Prot pielietot runas ietekmi pastiprinošos līdzekļus, efektīvi pielietot verbālo, neverbālo komunikāciju. - Praktiski uzdevumi, lomu spēles ar dažādu situāciju izspēlēm. Pārbaudes tests. Prot pielietot prezentācijas prasmes, izveidot labu kontaktu ar auditoriju, nodrošinot atgriezenisko saiti. - Demonstrēšana. Praktiskie individuālie un grupu darbi. Spēj sagatavot pareizi strukturētu prezentāciju, pārliecinoši to prezentēt un sniegt refleksiju jeb pašnovērtējumu par to. - Prezentēšanas prasmes (pielietojot digitālās tehnoloģijas). Pašnovērtējuma analīze. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte grupu diskusijās, vingrinājumu, lomu spēles un uzdevumu izpilde (grupās) - 5%
Pārbaudes testu, praktisko uzdevumu un darbu sagatavošana (individuāli) - 10% Prezentācijas veidošana un uzstāšanās, prezentācija - 40% Oratora runas analīze - 35% Pašvērtējuma analīze - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|