Kods | DA4111 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kompozītu materiāli un tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Līga Orlova, Remo Merijs-Meri, Jānis Kajaks, Ivans Bočkovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada izpratni par kompozītmateriālu struktūras specifiku, iegūšanas un pārstrādes īpatnībām, kā arī ekspluatācijas īpašībām atkarībā no matricas materiāla veida, kā arī stiegrojošā komponenta ķīmiskās un fizikālās dabas, formas un orientācijas matricā. Studiju kurss dod iespēju veidot kompetenci par materiālu un tehnoloģiju izvēli kompozītmateriālu izstrādē paredzētajam pielietojumam, kā arī izkopt prasmes par atsevišķu kompozītmateriālu iegūšanu un raksturošanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas, attīstīt prasmes un kompetences par kompozītmateriālu struktūru, ekspluatācijas īpašībām, kā arī iegūšanu un pārstrādi atbilstoši paredzētajam pielietojumam. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt pamatzināšanas par polimēru, keramikas, stikla, saistvielu un metālu matricu kompozītmateriālu dizaina principiem, struktūras īpatnībām, ekspluatācijas īpašībām, struktūras un īpašību kopsakaru, kā arī iegūšanas un pārstrādes tehnoloģijām. 2. Attīstīt prasmes izvēlētu kompozītmateriālu iegūšanas tehnoloģiju apgūšanā, kā arī to struktūras un īpašību raksturošanā. 3. Veidot kompetenci pamatotā kompozītmateriālu izvēlē atbilstoši pieprasītajam pielietojumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un izprot kompozītmateriālu struktūras specifiku, iegūšanas un pārstrādes īpatnībām, kā arī ekspluatācijas īpašībām atkarībā no matricas materiāla veida, kā arī stiegrojošā komponenta ķīmiskās un fizikālās dabas, formas un orientācijas matricā. - Pārbaudes veidi: praktiskie un laboratorijas darbi, kontroldarbi, prezentācijas, eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji: students prot argumentēti izskaidrot un diskutēt par kompozītmateriālu struktūru un ekspluatācijas īpašībām atkarībā no matricas materiāla veida. Prot izvēlēties un atsevišķos gadījumos praktiski pielietot kompozītmateriālu iegūšanas tehnoloģijas. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, prezentācijas, eksāmens Vērtēšanas kritēriji: students pārzina kompozītmateriālu iegūšanas tehnoloģijas, prot izvēlēties atbilstošo atkarībā no iegūstamā izstrādājuma, kā arī praktiski pielietot apgūtās tehnoloģijas. Prot izmantot apgūtās kompozītmateriālu struktūru un galvenās ekspluatācijas īpašības raksturošanas metodes, kā arī atbilstoši interpretēt analīzes datus. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, prezentācijas, eksāmens Vērtēšanas kritēriji: students pārzina kompozītmateriālu raksturošanas metodes, kvalitātes kontrolei prot izvēlēties atbilstošās atkarībā no iegūstamā izstrādājuma, kā arī praktiski pielietot apgūtās testēšanas metodes. Ir kompetents izvēlēties materiālus un tehnoloģijas kompozītmateriālu ieguvei, kā arī veikt pamatīpašību raksturošanu atbilstoši pieprasītajam pielietojumam. - Pārbaudes veidi: praktiskie un aboratorijas darbi, prezentācijas, eksāmens Vērtēšanas kritēriji: students spēj veikt patstāvīgu un argumentētu materiālu/izejvielu, kā arī tehnoloģiju izvēli konkrēta kompozītmateriālu izstrādājuma iegūšanai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 15%
Laboratorijas darbi un kontroldarbi - 15% Prezentācija - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas ķīmijā, fizikā, mehānikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|