Kods | DA0192 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālu vecošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārcis Dzenis, Remo Merijs-Meri, Agnese Ābele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss dod padziļinātu izpratni par plašāk lietoto materiālu vecošanu iekšējo un ārējo faktoru (cēloņu) ietekmē; apskata materiālu ķīmiskās un fizikālās izmaiņas vecošanas laikā, vecošanas mehānismu un vecojušu materiālu ārējās pazīmes, vizuāli novērtējot dabīgi vecojošus materiālus un izstrādājumus, tajā skaitā dabīgos apstākļos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas par materiālu un izstrādājumu vecošanu dabīgos apstākļos. Uzdevumi: sniegt izpratni par iekšējo un ārējo faktoru ietekmi uz materiālu ķīmiskām un fizikālām izmaiņām (vecošanu); attīstīt prasmes identificēt vecojušus priekšmetus pēc to ārējām pazīmēm; veidot kompetenci skaidrot iespējamos vecošanas cēloņus un izmaiņu mehānismu, rekomendēt pasākumus vecošanas ierobežošanai vai novēršanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot galveno materiālu grupu vecošanas cēloņus, materiālu ķīmiskās un fizikālās izmaiņas vecošanas laikā, izmaiņu ietekmi uz materiālu struktūru un īpašībām. - Metodes: eksāmens, starppārbaudījumi, novecojušu materiālu praktiska novērtēšana.
Kritēriji: izprot materiālu vecošanas teorētiskos pamatus, spēj raksturot atsevišķu materiālu grupu vecošanas izraisītājus, īpašību izmaiņas vecošanas laikā. Spēj identificēt novecojušu materiālu destrukcijas cēloņus pēc to ārējās izpausmes formām. - Metodes: eksāmens, starppārbaudījumi, novecojušu materiālu praktiska novērtēšana. Kritēriji: spēj praktiski identificēt vecojušu materiālu destrukcijas cēloņus pēc to ārējām pazīmēm. Spēj diskutēt un rekomendēt pasākumu kopumu atsevišķu materiālu vecošanas procesu ierobežošanai. - Metodes: eksāmens, starppārbaudījumi, novecojušu materiālu praktiska novērtēšana. Kritēriji: spēj teorētiski iegūtās zināšanas izmantot, rekomendējot pasākumus vecošanas procesu ierobežošanai. Spēj izmantot iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas praktiski novērtējot novecojušus izstrādājumus. - Metodes: eksāmens, starppārbaudījumi, novecojušu materiālu praktiska novērtēšana. Kritēriji: spēj izmantot iegūtās zināšanas analizējot konstrukciju un būvju esošo stāvokli apkārtējā vidē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Novecojušu izstrādājumu praktiskā novērtēšana - 20% Starppārbaudījumi - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas ķīmijā, fizikā, matemātikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|