Kods | DA0189 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads kultūras mantojuma saglabāšanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārcis Dzenis, Agnese Ābele, Remo Merijs-Meri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā sniegts ieskats par Latvijas kultūras mantojumu UNESCO, Eiropas un Baltijas valstu materiālā un nemateriālā kultūras mantojuma kontekstā. Iztirzātas kultūras mantojuma saglabāšanas nostādnes un hartas, kustamā un nekustamās kultūras mantojuma saglabāšanas specifika, attīstītas prasmes diskutēt par atbildīgo iestāžu, muzeju, arhīvu un bibliotēku lomu kultūras mantojuma saglabāšanā un sabiedrības izglītošanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt zināšanas par pasaules un Latvijas kultūras mantojumu, tā saglabāšanas nostādnēm un problēmām, konservācijas un restaurācijas pamatnostādnēm kultūras mantojuma saglabāšanā. Uzdevumi: sniegt ieskatu par Latvijas kustamā un nekustamā kultūras mantojuma saglabāšanas nostādnēm un problēmām; attīstīt prasmes analizēt kultūras mantojuma esošo stāvokli, noteikt destrukcijas un bojāejas cēloņus; veidot izpratni par konservācijas un restaurācijas pamatnostādnēm, attīstīt prasmes piedalīties diskusijās par kultūras mantojuma saglabāšanu un kompetenti aizstāvēt savu viedokli. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina Baltijas valstu kultūras mantojumu Pasaules kultūras mantojuma kontekstā. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija.
Kritēriji: pārzina UNESCO sarakstos iekļauto Latvijas kultūras mantojumu. Izprot galvenās nostādnes kultūras mantojuma saglabāšanā, tā izzušanas un destrukcijas cēloņus, ķīmiskos un fizikālos destrukcijas veidus. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: pārzina kultūras mantojuma saglabāšanas problēmas. Pārzina kustamā un nekustamā kultūras mantojuma saglabāšanas formas, konservācijas un restaurācijas pamatnostādnes. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: pārzina kultūras mantojuma saglabāšanas formas, konservācijas un restaurācijas metodiku. Spēj piedalīties diskusijās par kultūras mantojuma saglabāšanu un aizstāvēt savu viedokli. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: spēj sagatavot prezentāciju un piedalīties diskusijā par kultūras mantojuma saglabāšanas problēmām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālā darba prezentācija - 50%
Pirmais starppārbaudījums - 25% Otrais starppārbaudījums - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ķīmija, fizika, matemātika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|