DA0189 Ievads kultūras mantojuma saglabāšanā

Kods DA0189
Nosaukums Ievads kultūras mantojuma saglabāšanā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Materiālzinātnes
Struktūrvienība Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Mācībspēks Mārcis Dzenis, Agnese Ābele, Remo Merijs-Meri
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā sniegts ieskats par Latvijas kultūras mantojumu UNESCO, Eiropas un Baltijas valstu materiālā un nemateriālā kultūras mantojuma kontekstā. Iztirzātas kultūras mantojuma saglabāšanas nostādnes un hartas, kustamā un nekustamās kultūras mantojuma saglabāšanas specifika, attīstītas prasmes diskutēt par atbildīgo iestāžu, muzeju, arhīvu un bibliotēku lomu kultūras mantojuma saglabāšanā un sabiedrības izglītošanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Latvijas kultūras pieminekļi, to klasifikācija. 2 1 0 0
Latvijas industriālā mantojuma iedalījums, dabas pieminekļi. 2 1 0 0
Patstāvīgam darbam izvēlēto tēmu apspriešana un apstiprināšana. 2 2 0 0
UNESCO Pasaules mantojuma saraksti un reģistri. Nosacījumi objektu iekļaušanai Pasaules mantojuma sarakstos. 4 2 0 0
Baltijas valstu objekti UNESCO Pasaules mantojuma sarakstos. 2 1 0 0
UNESCO nemateriālā kultūras mantojuma saraksts un tā saglabāšanas labu prakšu reģistrs. 2 2 0 0
UNESCO programmas Pasaules atmiņas starptautiskais reģistrs. 2 1 0 0
Eiropas Kultūras mantojums un zīme. Latvijas kultūras kanoni, starppārbaudījums. 2 2 0 0
Kultūras vērtību destrukcijas un izzušanas cēloņi, to izraisītāji. 2 1 0 0
Kultūras mantojuma esošā stāvokļa novērtējums un apstrādes principi. 4 3 0 0
Kustamā un nekustamā kultūras mantojuma saglabāšana, konservācija un restaurācija, iejaukšanās pakāpes, starppārbaudījums. 4 2 0 0
Venēcijas saglabāšana: konservācijas principi dzīvē. Mozus (Mose) projekts Venēcijas glābšanai. 2 2 0 0
Muzeju un bibliotēku loma kultūras mantojuma saglabāšanā un sabiedrības izglītošanā. Latvijas muzeji, to tematiskā klasifikācija. 10 pasaules ievērojamākie muzeji. 4 3 0 0
Vēsturisko celtņu arhitektoniski mākslinieciskā izpēte un pilsētu konservācija. Ēku vēstures un mākslas vērtību fiziskā stāvokļa izpēte. Pizas tornis. 4 5 0 0
Patstāvīgā darba referāta sagatavošana un aizstāvēšana. 2 12 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt zināšanas par pasaules un Latvijas kultūras mantojumu, tā saglabāšanas nostādnēm un problēmām, konservācijas un restaurācijas pamatnostādnēm kultūras mantojuma saglabāšanā. Uzdevumi: sniegt ieskatu par Latvijas kustamā un nekustamā kultūras mantojuma saglabāšanas nostādnēm un problēmām; attīstīt prasmes analizēt kultūras mantojuma esošo stāvokli, noteikt destrukcijas un bojāejas cēloņus; veidot izpratni par konservācijas un restaurācijas pamatnostādnēm, attīstīt prasmes piedalīties diskusijās par kultūras mantojuma saglabāšanu un kompetenti aizstāvēt savu viedokli.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina Baltijas valstu kultūras mantojumu Pasaules kultūras mantojuma kontekstā. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: pārzina UNESCO sarakstos iekļauto Latvijas kultūras mantojumu.
Izprot galvenās nostādnes kultūras mantojuma saglabāšanā, tā izzušanas un destrukcijas cēloņus, ķīmiskos un fizikālos destrukcijas veidus. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: pārzina kultūras mantojuma saglabāšanas problēmas.
Pārzina kustamā un nekustamā kultūras mantojuma saglabāšanas formas, konservācijas un restaurācijas pamatnostādnes. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: pārzina kultūras mantojuma saglabāšanas formas, konservācijas un restaurācijas metodiku.
Spēj piedalīties diskusijās par kultūras mantojuma saglabāšanu un aizstāvēt savu viedokli. - Metodes: starppārbaudījumi, individuālā darba prezentācija. Kritēriji: spēj sagatavot prezentāciju un piedalīties diskusijā par kultūras mantojuma saglabāšanas problēmām.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Individuālā darba prezentācija - 50%
Pirmais starppārbaudījums - 25%
Otrais starppārbaudījums - 25%
 
Priekšzināšanas Ķīmija, fizika, matemātika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 40.0 0.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]