Kods | BM0352 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Būvniecības siltumfizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anatolijs Borodiņecs, Jurģis Zemītis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz izpratni par siltuma un mitruma procesiem ēku norobežojošās konstrukcijās stacionāros un nestacionāros gadījumos. Studiju kursā ietvaros tiek paredzēti gan teorētiskie aprēķini, gan arī praktiskie mērījumi. Mācību procesā tiek iesaistīti nozares speciālisti, kā arī tiek izmantoti mūsdienu aprēķinu programmas (THERM, FLIXO, DEPLPHIN etc.).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni siltuma un mitruma procesiem ēku norobežojošās konstrukcijās stacionārās un nestacionārās siltuma plūsmas gadījumos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt padziļinātu izpratni par siltuma un mitruma vadīšanas procesiem stacionārās un nestacionārās siltuma plūsmas gadījumos. 2. Radīt izpratni par caurlaidības koeficienta noteikšanas īpatnībām viendabīgām un nehomogenām norobežojošajām konstrukcijām. 3. Sniegt izpratni par norobežojošo konstrukciju mitruma režīma novērtēšanu un mitra gaisa parametriem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot praktiski izmantot zināšanas par materiālu siltumtehniskajām īpašībām, kā arī veidot optimālus norobežojošo konstrukciju materiālu saliekumu risinājumus. - Praktiskajos darbos tiek novērtētas studentu prasmes pielietot siltumvadītspējas un siltumcaurlaidības koeficientu korekcijas faktorus.
Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja noformulēt materiālu galveno īpašību definīcijas. Spēj izvēlēties atbilstošu termiskās pretestības noteikšanas aprēķinu metodi dažāda tipa norobežojošajām konstrukcijām - Praktiskajos darbos jāspēj pamatot izvēlētā aprēķinu metodi, kā arī jāuztaisa divu dažādu konstrukciju aprēķini. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja pastāvīgi aprēķināt konstrukcijas siltuma caurlaidības koeficientu. Prot praktiski pielietot dažādas metodes un paņēmienus mitruma režīma novērtēšanai telpās un norobežojošajās konstrukcijās. - Praktiskajos darbos jāveic norobežojošo konstrukciju mitruma režīma analīzi, izmantojot konkrētajam gadījumam atbilstošo aprēķina metodi. Jāsniedz secinājums par konstrukcijas īpašībām. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja pastāvīgi novērtēt kondensāta rašanos konsturkcija. Spēj veikt ēku siltuma zudumu analīzi pie dažādiem norobežojošo konstrukciju siltumcaurlaidības koeficientiem un mainīgajiem klimatiskajiem apstākļiem - Praktiskajos darbos jānosaka ēkas siltumzudumus. Studentam jāspēj pamatot iegūto rezultātu. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja novērtēt ēku siltuma zudumus noteiktajā laikā posmā. Prot veikt termisko tiltu temperatūras sadalījumu analīzi izmantojot aprēķinu programmas. - Praktiskajos darbos jānosaka temperatūras sadalījumu dažādas konstrukcijās. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja identificēt termiskus tiltus un īsuma raksturot to negatīvas sekas. Zina mitra gaisa parametru specifiku. Spēj noteikt gaisa parametrus, rasas punkta temperatūru - Praktiskajos darbos jāveic gaisa parametru mērījumus un noteikt rasas punkta temperatūru. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja noteikt rasas punkta temperatūru. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstisks eksāmens - 50%
Praktiskie darbi - 40% Aktivitātes lekciju laikā - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika un fizika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|