Kods | DA0186 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Knite, Igors Klemenoks, Kaspars Ozols, Armands Grickus, Silvija Lukse, Vladimirs Miglāns, Gita Rēvalde, Juris Blūms, Dmitrijs Ļitvinovs, Ainārs Knoks, Artis Linarts, Santa Rekšņa, Astrīda Bērziņa, Anda Ābola, Artūrs Vrubļevskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts inženierzinātņu studiju programmu studentiem, kuri ir apguvuši fiziku vidusskolas līmenī un augstākās matemātikas studiju kursu. Studiju kurss sastāv no lekcijām, praktiskajām nodarbībām un laboratorijas darbiem. Studiju kurss sniedz uz augstskolas matemātikas balstītas teorētiskās pamatzināšanas mehānikā, molekulārā fizikā un termodinamikā, elektromagnētismā, viļņu un kvantu optikā, kvantu mehānikā, cietvielu fizikā, atomfizikā, atomu kodolu un elementārdaļiņu fizikā. Studiju kursa ietvaros tiek apgūtas praktisko uzdevumu risināšanas metodes, kā arī eksperimentālā darba iemaņas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas un iespēju apgūt praktiskās iemaņas fizikā augstskolas līmenī, pielietojot augstākās matemātikas elementus, kā arī studentiem attīstīt fizikāli-tehnisko pasaules uztveri un loģisko un kritisko domāšanu. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt prasmi orientēties klasiskajā fizikā un jaunākajos sasniegumos fizikā un to pielietojumos dažādu tehnikas problēmu risināšanā, tai skaitā, augstas pievienotās vērtības tehnoloģijās; - attīstīt prasmi saskatīt fizikas teorijas saistību ar praksi, kā arī prasmi risināt salīdzinoši vienkāršus fizikas problēmuzdevumus; - attīstīt prasmi veikt fizikas eksperimentus, matemātiski apstrādāt eksperimentu rezultātus, veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties klasiskās fizikas tēmās un jautājumos, kā arī jaunākajos fizikas sasniegumos. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, rakstiskais eksāmens.
Kritēriji: spēj brīvi orientēties dažāda veida fizikas likumsakarībās. Spēj patstāvīgi risināt klasiskās fizikas standarta problēmuzdevumus, pielietojot augstākās matemātikas zināšanas. - Pārbaudes veidi:kontroldarbi, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj veikt konkrētus skaitliskus aprēķinus. Spēj patstāvīgi veikt fizikas eksperimentus, veikt rezultātu apstrādi - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu ieskaite. Kritēriji: spēj kvantitatīvi apstrādāt un analizēt eksperimentālos rezultātus. Spēj saskatīt fizikas likumu pielietojumus dažādos inženiertehniskos risinājumos un to izpildi dabā un sadzīvē. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot ar fiziku saistītas dabas parādības un inženiertehnisko ierīču darbības fizikālos principus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 25%
Kontroldarbi - 25% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizikā, ķīmijā un matemātikā vidusskolas kursa apjomā; augstākās matemātikas elementi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|