Kods | BM0325 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Transporta uzdevumu formalizācija un programmēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aloizs Lešinskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada izpratni par transporta uzdevumu formalizācijas un programmēšanas posmiem, algoritmu izstrādes un pierakstu veidiem, transporta un loģistikas problēmu modelēšanu ar Petri tīklu palīdzību, kā arī veido programmēšanas uzdevumu formalizācijas un atrisināšanas prasmes, pielietojot programmu MathCad. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt praktiskas iemaņas transporta uzdevumu formalizācijā ar Petri tīklu palīdzību un to programmēšanu MathCad vidē. Studiju kursa uzdevumi ir: - sniegt teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas darbam ar programmu MathCad; - iepazīstināt ar skaitlisko un simbolu aprēķinu un datu apstrādes iespējām MathCad; - radīt izpratni par transporta uzdevumu programmēšanas iespējām MathCad un izmantojot Petri tīklus; - iemācīt Petri tīklu pamatjēdzienus un sniegt zināšanas par to konstruēšanas un analīzes metodēm; - radīt izpratni un veidot praktiskas iemaņas transporta uzdevumu formalizācijā un analīzē ar Petri tīklu palīdzību MathCad vidē; - iepazīstināt ar Petri tīklu paplašinājumiem un to pielietošanas iespējām transporta uzdevumu modelēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties informācijas un informatīvos procesos, saprast informācijas tehnoloģijas un to pielietošanu transportā. - Eksāmena jautājumi. Spēj strādāt sistēmā MathCad (Skaitlisku un simbolu aprēķinu veikšana. Grafiku veidošana. Vienādojumu un vienādojumu sistēmu risināšana. Integrēšana un diferencēšana. Programmēšana – gatavu moduļu analīze un rediģēšana, jaunu veidošana). - Eksāmena jautājumi. Patstāvīgais darbs ar MathCad (laboratorijas darbs un tā aizstāvēšana). Prot analizēt jau esošo Petri tīklu darbību. - Eksāmena jautājumi. Praktiskais darbs un tā aizstāvēšana. Spēj patstāvīgi konstruēt un realizēt Petri tīklus sistēmām no reālās dzīves. - Eksāmena jautājumi. Praktiskais darbs un tā aizstāvēšana. Spēj analizēt Petri tīklus (ierobežotība, drošība, saglabāšana, aktivitāte; sasniedzamības koks un matricas analīzes metodes). - Eksāmena jautājumi. Praktiskais darbs un tā aizstāvēšana. Prot realizēt Petri tīklu izpildi MathCad vidē. - Laboratorijas darbs un tā aizstāvēšana. Orientējas Petri tīklu un to paplašinājumu teorētiskajos jēdzienos. - Eksāmena jautājumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana - 25%
Praktiskais darbs un tā aizstāvēšana - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, datorzinātne. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|