Kods | DE0384 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ētikas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Laila Girsova, Sandra Stašāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apsekota normatīvās domāšanas izcelsme 2/1 tūkstotī p. Kr., kā arī noskaidrota šī fenomena būtiskā loma mūsdienu cilvēka tapšanā. Šai sakarā tiek aplūkoti ētikas galvenie virzieni, tās kategoriālā struktūra un filozofiskais pamatojums. Bez tam tiek iztirzāts sabiedrisko attiecību morālas regulācijas mehānisms un noteikta tā praktiskā loma cilvēka rīcības motivēšanā dzīves konkrētās situācijās. Tostarp studējošie tiek iepazīstināti ar RTU ētikas kodeksu. Studiju kursu noslēdz tēma par morāles problēmām mūsdienu sabiedrībā un jaunākajām diskusijām ētikas un filozofijas jomās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: - iemācīt konstruktīvi analizēt cilvēces ētisko ideju vēsturi, prast novērtēt to sociāli normatīvo dabu un spēt kompetenti spriest par mūsdienu ētikas kultūrvēsturiskajiem kontekstiem; - veicināt spēju orientēties mūsdienu sabiedrībā dominējošajās demokrātiskajās vērtībās, tās apzināti kopt un attiecīgo pozitīvo pārliecību spēt realizēt praktiskajā dzīvē; - attīstīt spēju personīgajā pieredzē novērtēt, ka vienīgi uz atbildību orientēta sirdsapziņa ir katra sabiedrības locekļa galvenā morālā kompetence. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot studentu spēju orientēties ētiskajās dilemmās; - iepazīstināt ar aktuālākajām diskusijām mēdiju vidē par morāli ētiskām problēmām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt, aprakstīt un lietot ētikas pamatjēdzienus sabiedrisko attiecību analīzē. - Testa darbs, argumentēta piedalīšanās semināru diskusijās. Prot precīzi formulēt un argumentēti aizstāvēt savas ētiskās pārliecības ,diskutējot par atšķirīgiem viedokļiem. - Korekta un konstruktīva piedalīšanās semināru diskusijās. Spēj atbildīgi un ar iniciatīvu veikt savus mācību pienākumus, it īpaši koncentrējoties uz patstāvīgu darbu. - Referāta pārdomāta gatavošana un sekmīga prezentācija. Prot sniegt precīzus piemērus no savas personīgās un sabiedriskās pieredzes, demonstrējot izpratni par morāles funkcionēšanas mehānismu un likumsakarībām. - Pārdomu stāsta prezentācija. Spēj patstāvīgi analizēt konkrētas morālās situācijas sabiedriskajās attiecībās un izdarīt ētiski pamatotu izvēli. - Paneļdiskusija. Spēj izvērtēt profesionālās darbības morālos aspektus un precīzi pārzināt un realizēt savus studenta pienākumus RTU ētikas kodeksa ietvaros. - Praktiskā pētījuma prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testa darbs, argumentēta piedalīšanās semināru diskusijās - 10%
Korekta un konstruktīva piedalīšanās semināru diskusijās - 10% Referāta pārdomāta gatavošana un sekmīga prezentācija - 30% Pārdomu stāsta prezentācija - 10% Paneļdiskusija - 10% Praktiskā pētījuma prezentācija - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā un kultūras vēsture. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|