Kods | DE0383 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Signālu teorijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Artūrs Āboltiņš, Ruslans Babajans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Signālu klasifikācija, raksturojums, pielietojums elektrosakaru sistēmās. Kontinuāli periodiski un neperiodiski signāli, spektrs, Furjē transformācijas, to īpašības. Kontinuālu signālu diskretizācija, nolašu teorēma, diskrētās Furjē transformācijas. Ciparfiltrācijas principi. FIR un IIR filtri, Z-transformācijas Modulācija, AM, FM, FaM signāli, ciparmodulēti signāli, modulētu signālu pārvade selektīvās sistēmās. Gadījumsignāli, to parametri, mērīšanas principi,trokšņi elektrosakaru sistēmās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt ar signālu svarīgākajiem raksturojumiem, aprakstot tos laika un frekvenču apgabalā, to analīzes metodēm. Panākt, ka tiek iegūtas prasmes noteikt signālus raksturojošos parametrus, izpratne par pārveidojumiem, kas rodas, pārvadot signālus elektrosakaru sistēmu mezglos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot novērtēt signālu vidējo jaudu, enerģiju. Spēj klasificēt signālus un izskaidrot, kādas metodes pielietojamas to īpašību analīzē. - Kontroldarbi, eksāmens Spēj aprakstīt periodisku signālu trigonometrisku un kompleksu eksponentfunkciju Furjē rindas. Prot aprēķināt periodisku signālu spektrus. - Kontroldarbi, laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens Spēj aprakstīt signāla spektrālo blīvumu. Prot izmantot Furjē transformācijas signālu pārvades analīzē. Prot novērtēt signāla spektra platumu, pielietot Furjē transformāciju īpašības. - Kontroldarbi, laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Spēj pielietot nolašu teorēmu, prot izmantot diskrētas Furjē transformācijas īstenojošās programmas. - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Spēj izskaidrot ciparfiltru darbibas principus un prot noteikt to impulsa reakciju, frekvenču pārvades raksturlīknes. - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Spēj aprakstīt modulētu signālu īpašības: laika diagrammas, spektrus - Kontroldarbi, laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Spēj novērtēt stacionāru gadījumsignālu svarīgākos raksturojumus: vidējās vērtības, varbūtību sadalījuma , autokorelācijas funkcijas, jaudas spektrālo blīvumu. Spēj veikt šādu signālu pārvades analīzi - Kontroldarbi, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikas kursā apgūtais no: analītiskās ģeometrijas, funkciju atvasināšanas, viena argumenta funkciju integrēšanas, kompleksā mainīgā funkciju teorijas; Ķēžu teorija; elektronu ierīces. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|