Kods | BS0048 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dabaszinātņu kurss I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Juris Blūms, Dagnija Loča, Kristaps Rubenis, Artūrs Vrubļevskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dabaszinātnes apkopo faktus un zināšanas par visiem apkārtnē notiekošajiem procesiem visos vielas līmeņos, no procesiem atomos un elementāro daļiņu pasaulē līdz Visumam kopumā. Dabaszinātnēs tiek veidoti reālo procesu un objektu matemātiskie modeļi kuri apraksta pētāmo objektu (procesu) īpašības ar noteiktu (fizikālo un ķīmisko) lielumu skaitliskām vērtībām. . Dabaszinātņu kursa ietvaros tiks likts uzsvars uz nedzīvajā dabā notiekošo procesu aprakstu, ņemot vērā fundamentālos dabas likumus, kā arī dažādu materiālu īpašību raksturošanu un materiālos notiekošo procesu izpēti un analīzi. Kursa nozīmīga daļa ir veltīta praktiskām darbībām, aktuālām attīstības tendencēm dabaszinātnēs un to pētījumu rezultātu pielietojumam jaunu tehnoloģiju un produktu izveidē. Kurss sastāv no lekcijām, praktiskām un laboratorijas nodarbībām. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
- apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par fundamentāliem dabas likumiem un matērijas uzbūvi augstskolas līmenī, pielietojot augstākās matemātikas elementus; - attīstīt fizikāli-tehnisko pasaules uztveri un loģisko domāšanu; - orientēties klasiskajā un modernajā fizikā, astronomijā un materiālzinātnē un jaunākajos sasniegumos minētajās dabaszinātnes nodaļās, kā arī to pielietošanā dažādu tehnikas problēmu risināšanā, tai skaitā, augstas pievienotās vērtības tehnoloģijās; - prast parādīt dabaszinātes teorētisko jautājumu saistību ar praksi, kā arī prast risināt standarta fizikas un materiālzinātnes problēmuzdevumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apgūstot priekšmetu, studējošais spēj orientēties dabaszinātņu struktūrā un jautājumos, kā arī jaunākajos dabaszinātnes sasniegumos. Spēj brīvi orientēties dažāda veida dabas fundamentālajos likumos un likumsakarībās. - Kontroldarbi, mājas darbi, rakstiskais eksāmens. Spēj patstāvīgi risināt klasiskās un modernās fizikas standarta problēmas-uzdevumus, pielietojot augstākās matemātikas zināšanas. Spēj veikt konkrētus skaitliskus aprēķinus. - Kontroldarbi, mājas darbi, rakstiskais eksāmens. Spēj patstāvīgi veikt eksperimentus un to rezultātu apstrādi. - Laboratorijas darbu ieskaite. Spēj saskatīt dabaszinātņu likumu pielietojumus dažādos inženiertehniskos risinājumos un to izpildi dabā un sadzīvē. Spēj izskaidrot nedzīvā dabā novērotās parādības un inženiertehnisko ierīču darbības fizikālos principus. - Kontroldarbi, mājas darbi, rakstiskais eksāmens. Spēj interpretēt un pielietot zinātniskās un tehnoloģiskās zināšanas, kā arī demonstrēt sapratni par saikni starp zinātni un tehnoloģijām, zinātni un apkārtni. - Praktisko darbu atskaites, eksāmens. Spēj orientēties galvenajās materiālu klasēs, izprast materiālu īpašību sasaisti ar to potenciālo pielietojumu. - Kontroldarbi, prezentācijas, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbi - 10%
Mājasdarbi - 10% Laboratorijas darbi - 40% Gala eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas augstākajā matemātikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|