Kods | BS0037 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | STEM komunikācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Grēviņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Starppersonu komunikācijas un sadarbības prasmes parasti tiek attēlotas kā mijiedarbības un zinātnes prasmju savstarpēji izslēdzošas priekšrocības, kas nozīmē, ka cilvēki gandrīz vienmēr ir vairāk kvalificēti vienā līmenī uz otra līmeņa rēķina. Tomēr, apgūstot STEM komunikāciju, studentiem kļūst arvien svarīgāk efektīvi sazināties ar komandu un sabiedrību kopumā. Praktizējot komunikācijas prasmes, studenti labāk pratīs lūgt palīdzību un izteikt to, kas viņiem nepieciešams, un laika gaitā viņi attīstīs prasmes un pārliecību. STEM jomās empātiska komunikācija ir veiksmes pamatelements.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot studentus veiksmīgi sazināties dažādos profesionālos žanros un plašsaziņas līdzekļos, tehniskai, profesionālai un publiskai komunikācijai; iemācīt veidot saziņu individuāli un komandas ietvaros, un veidot sakarus, kas atbilst ētikas inženierijas praksei. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Veicināt prasmi atpazīt un veidot profesionālu komunikāciju dažādos atbilstošos žanros, tostarp, izmantojot atbilstošas retoriskas stratēģijas un formālos elementus. 2. Iemācīt sekmīgi sazināties ar dažādām auditorijām, tostarp profesionālām (līdzcilvēkiem, vadītājiem) un publiskām, izmantojot tām piemērotu stilu un toni. 3. Attīstīt prasmi prezentēt informāciju, izmantojot tiešraides prezentācijas loģiskā secībā un atbilstoši izmantojot verbālās un vizuālās norādes, lai auditorija varētu saprast runas struktūru un organizāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un veidot profesionālu komunikāciju dažādos atbilstošos žanros, tostarp izmantojot piemērotas retoriskas stratēģijas un formālos elementus. - Mājasdarbi, eksāmens, individuālie projekti. Prot veiksmīgi sazināties ar dažādām auditorijām, tostarp profesionālajām (līdzcilvēkiem, vadītājiem) un publiskajām auditorijām, izmantojot šai auditorijai atbilstošu stilu un toni. - Grupu projekti, dalība lekcijās. Prot izmantot atbilstošas profesionālās rakstīšanas stila īpašības, tostarp teikumu kodolīgumu, lasāmību, skaidrību, precizitāti, godīgumu, izvairīšanos no vārdkopības vai neskaidrības. - Mājasdarbi, dalība lekcijās, grupu projekti, individuālie projekti. Orientējas, meklējot literatūru un uzmanīgi un kritiski lasot citu radītos zinātniskos un tehniskos dokumentus. - Mājasdarbi, eksāmens, grupu projekti, individuālie projekti. Spēj organizēt un pielāgot saturu, lai tas atbilstu laika ierobežojumiem, nesteidzoties, un izmantojot acu kontaktu, piemērus un virzītu, animētu runu, lai piesaistītu auditoriju. - Mājasdarbi, eksāmens, grupu projekti, individuālie projekti, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 11%
Individuālie projekti - 35% Dalība lekcijās - 9% Grupu projekti - 27% Eksāmens - 18% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas starpkultūru komunikācijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|