Kods | PA0220 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Augu audu, šūnu kultūru un agrobiotehnoloģijas problēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Iveta Lauva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Universitāte. . Pilnu studiju kursu skatīt: https://www.lu.lv/studijas/studiju-celvedis/programmu-un-kursu-katalogi/kursu-katalogs/?tx_lustudycatalogue_pi1%5Baction%5D=detail&tx_lustudycatalogue_pi1%5Bcontroller%5D=Course&tx_lustudycatalogue_pi1%5Bcourse%5D=BiolB097&cHash=d8f321855053299d1b2ae3ddd19834bf.. Kurss sniedz studentiem ieskatu augu biotehnoloģijas problēmās. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir parādīt svarīgākos augu biotehnoloģijas virzienus, to vēsturi un aktuālākās pētniecības tēmas trijos galvenajos virzienos: 1) augu in vitro kultūras; 2) transgēnie un genomiski rediģētie augi; 3) molekulāro marķieru un ģenētisko resursu pielietojums augu selekcijā un biotehnoloģijā. Kursa uzdevumi: 1. iepazīstināt studentus ar augu anatomijas, fizioloģijas un reproduktīvās bioloģijas pamatiem, 2. iepazīstināt studentus ar augu in vitro kultūrām, transgēnajiem augiem un molekulāro marķieru un ģenētisko resursu pielietojumu augu selekcijā un biotehnoloģijā, 3. attīstīt praktiskās iemaņas izmantot augu in vitro kultūru pamatmetodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Pārzina augu anatomiskās, fizioloģiskās un reproduktīvās īpatnības, kas svarīgas augu biotehnoloģijā.
2. Pārzina augu in vitro kultūru veidus, to iegūšanu un izmantošanas iespējas.
3. Pārzina transgēnos augus un to iegūšanu.
4. Izprot augu sekundāro metabolītu nozīmi un in vitro kultūru izmantošanu to iegūšanai. - Starppārbaudījumi, eksāmens. Prasmes 5. Izmanto pamatprincipus augu ievadīšanai in vitro kultūrās. 6. Izvēlas konkrētam pielietojumam piemērotāko augu in vitro kultūru veidu. 7. Darba vadītāja vadībā plāno pētījumus augu biotehnoloģijas jomā. - Starppārbaudījumi, eksāmens. Kompetences 8. Izvērtē zinātnisko literatūru augu biotehnoloģijas jomā un balstoties uz jaunāko pētījumu rezultātiem plāno pētījumus augu biotehnoloģijas jomā. 9. Izvērtēt dažādu augu in vitro kultūru veidu priekšrocības un trūkumus konkrētiem pielietojumiem biotehnoloģijā. 10. Kritiski izvērtē dažādu augu biotehnoloģijas jomu priekšrocības un trūkumus praktiskam pielietojumam. - Starppārbaudījumi, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tests par augu in vitro kultūrām. - 20%
Tests par augu sekundāro metabolītu iegūšanu. - 20% Laboratorijas darbu protokolu ieskaite. - 20% Semināra prezentācija par augu in vitro kultūrām. - 20% Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens - rakstisks tests - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|