Kods | PA0219 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Medicīniskās biotehnoloģijas problēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Iveta Lauva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Universitāte, kursa izstrādātājs ir Anna Ramata-Stunda. . Pilnu studiju kursa aprakstu skatīt: https://www.lu.lv/studijas/studiju-celvedis/programmu-un-kursu-katalogi/kursu-katalogs/?tx_lustudycatalogue_pi1[action]=detail&tx_lustudycatalogue_pi1[controller]=Course&tx_lustudycatalogue_pi1[course]=Biol3052.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentiem iespēju studentiem iegūt zināšanas un veicināt izpratni par medicīniskās biotehnoloģijas nozari, tās attīstību, šī brīža un potenciālajiem nākotnes izaicinājumiem jaunu procesu un produktu attīstībā. Studiju kursa uzdevumi ir iepazīstināt ar medicīniskās biotehnoloģijas apakšnozarēm, sniegt zināšanas par medicīnā pielietojamu biotehnoloģisku produktu izstrādes, tajā skaitā drošības un iedarbības novērtēšanas, etapiem; specifiskiem šādu produktu ražošanas procesiem; iepazīstināt ar biotehnoloģisku produktu veidiem, to pielietojumu; sniegt pārskatu par klīniskajā praksē pielietojamiem ar rekombinantu biotehnoloģijas metodēm iegūtiem produktiem; iepazīstināt ar šūnu un audu inženierijas metodēm, iepazīstināt ar produktu, kas iegūti audu inženierijas ceļā pielietojumu; iepazīstināt ar audu un šūnu modeļsistēmām, kas izmantojamas jaunu medicīnas biotehnoloģijas produktu testēšanai; veidot izpratni par dažādu biotehnoloģisku procesu izmantošanas iespējām medicīnā izmantojamu produktu izstrādē un ražošanā; sniegt zināšanas par medicīniskajā biotehnoloģijā izmantotajiem kvalitātes standartiem, specifisku biotehnoloģisko procesu kvalitātes vadību; iepazīstināt ar nozares attīstības tendencēm; sniegt informāciju par likumdošanas prasībām, kas saistītas ar biotehnoloģisku produktu ražošanu un pielietošanu klīniskajā praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot raksturot medicīniskās biotehnoloģijas apakšnozares (rekombinatu proteīnu, vakcīnu, implantējamu biomateriālu, šūnu un audu terapiju u.c.) un specifiskus katras šīs apakšnozares produktu ražošanas procesus. - 1. Seminārs. 2. Seminārs. Laboratorijas darbi. Izprot medicīniskās biotehnoloģijas produktu izstrādes posmus, dažādus šādu produktu drošības un iedarbības (efektivitātes) novērtēšanas etapus un tajos lietotās metodes. - 1. Seminārs. 2. Seminārs. 3. Seminārs. Laboratorijas darbi. Izprot biotehnoloģisku produktu kvalitātes prasības, kā arī ar šādu produktu ražošanas un pielietojumu saistītās likumdošanas prasības. - 1. Seminārs. 2. Seminārs. Eksāmens. Prot izmanto iegūtās zināšanas, lai novērtētu specifisku jaunizstrādātu biotehnoloģisku produktu praktiskā pielietojuma potenciālu, izvērtēt ar produkta attīstību un pielietojumu saistītos riskus un izaicinājumus. - Laboratorijas darbi. Eksāmens. Spēj iesaistīties specifiskos medicīnas biotehnoloģijas produktu izstrādes vai ražošanas posmos. - 3. Seminārs. Laboratorijas darbi. Eksāmens. Spēj plānot biotehnoloģisku produktu drošības un efektivitātes testēšanas etapus; novērtēt dažādu biotehnoloģisku metožu pielietojamību medicīnā izmantojamu produktu ražošanā. - 3. Seminārs. Laboratorijas darbi. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Trīs semināri - 30%
Laboratorijas darbi - 20% Rakstisks eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ievads bioloģiski sistēmu dizainā; Ģenētika un genomika. Biomolekulas un šūnas. Ievads gēnu un šūnu inženierijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|