Kods | ZD0001 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vertikāli integrēts projekts (VIP) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inovācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Zinātņu prorektora dienests | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Brigita Dejus | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā komandu darba veidā tiek apvienotas mācības un mācībspēku zinātniskā darbība. Studējošie pelna kredītpunktus, bet mācībspēki var izmantot komandu darba projektēšanas un pētniecības rezultātus.. Studiju kurss ir saistošs dažādu nozaru studējošajiem un ļauj izstrādāt liela mēroga projektēšanas un izpētes projektu, vienlaikus stiprinot un paplašinot mācībspēku zinātnisko darbību. . Komandas ir: . • multidisciplināras – tiek iesaistīti studējošie no visām fakultātēm; . • vertikāli integrētas – katru semestri studējošie pārstāv dažādus studiju līmeņus, sākot no bakalaura studijām līdz pat doktorantūrai; . • ilgtermiņa – visi bakalaura līmenī studējošie projektā drīkst piedalīties līdz pat trim gadiem, bet visi maģistranti un doktoranti drīkst piedalīties visu savu studiju laiku.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt tehnoloģiju radīšanas un analīzes prasmes. Studiju kursa uzdevumi ir: (1) piedāvāt laiku un vidi, lai studējošie varētu gūt zināšanas un praktiskas iemaņas, sniedzot tehnisko ieguldījumu projektā un veicot dažādus uzdevumus lielā, multidisciplinārā projektēšanas un izpētes komandā; (2) atbalstīt bakalaura līmenī studējošo, maģistrantu un doktorantu ilgtermiņa sadarbību – maģistranti un doktoranti uzrauga bakalaura līmenī studējošo darbu projektēšanas un izpētes projektā, kas var būt daļa no maģistranta vai doktoranta pētniecības darba; (3) ļaut izstrādāt liela mēroga projektēšanas un izpētes projektus, kas ir liels atbalsts mācībspēku īstenotajām pētniecības programmām. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Atskaite. Prot apstrādāt pētniecības procesā iegūtus datus, pārzina pētnieciskās metodikas pamatus. Pārzina projektu vadību un projektēšanu. - Mācībspēks vērtē:
a) projekta laikā veiktos pierakstus,
b) viki vietnē vai blogā, ja tāds ir izmantots, ievadīto informāciju,
c) kodu (ar Apache Subversion programmu, ja komanda to izmantojusi). Prezentācija. Spēj prezentēt individuālos sasniegumus un ieguldījumu komandas uzdevumu sasniegšanā. - Mācībspēks vērtē: a) uzdotos testus, mācību moduļus, esejas, atskaites, b) personīgā ieguldījuma apjomu, c) projektam nepieciešamo zināšanu apguvi, d) ieguldījumu komandas tehniskajā progresā. Apmeklētība. Spēj strādāt multidisciplinārā komandā, kurā ir pārstāvēti dažādu zināšanu, prasmju un kompetenču līmeņu dalībnieki. - Mācībspēks vērtē: a) apmeklējumu biežumu un kavējumus, b) sadarbību ar komandas biedriem, c) atbalsta sniegšanu kolēģiem, d) komandas veiktās prezentācijas, e) citu komandas dalībnieku sniegto vērtējumu. Iesaiste. Spēj iesaistīties un aktīvi darboties komandā. - Mācībspēks vērtē: a) ieguldījumu komandas mērķu sasniegšanā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija (grupa) par sasniegtiem rezultātiem - 25%
Ikmēneša atskaite un pierakstu kvalitāte - 50% Apmeklētības un iesaistes vērtējums - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|