IV0279 Uzvedības ekonomika

Kods IV0279
Nosaukums Uzvedības ekonomika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ilze Judrupa, Regina Veckalne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss pēta ekonomikas un psiholoģijas mijiedarbību. Tiek analizēts, kā indivīdi pieņem lēmumus, bieži atkāpjoties no tradicionālajiem ekonomikas modeļiem, un kā šie lēmumi ietekmē ekonomiku un sabiedrību. Studiju kurss sniedz studentiem ietvaru, lai izprastu un spētu analizēt reālās pasaules ekonomikas parādības un pielietotu šīs zināšanas politikas un biznesa kontekstā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads uzvedības ekonomikā: pārskats par uzvedības ekonomikas jomu, tās vēsturi, galvenajiem jēdzieniem un metodēm. 4 4 2 6
Lēmumu pieņemšana: kā cilvēki pieņem lēmumus, tostarp radošās darbības īpatnību un aizspriedumu nozīme, sociālo un emocionālo faktoru ietekme uz lēmumu pieņemšanu. 10 12 5 17
Uzvedības spēļu teorija: kā spēļu teoriju var izmantot, lai izprastu un modelētu indivīda uzvedību, tostarp sociālo preferenču, godīguma un savstarpējās sadarbības nozīmi cilvēku stratēģiskajās mijiedarbībās. 6 4 3 7
Stimulu un izvēles arhitektūra: pamudinājumu izmantošana, lai ietekmētu uzvedību, tostarp izvēli un veiktās izvēles ētiku. 6 4 3 7
Laika preferences un starplaiku izvēle: kā cilvēki pieņem lēmumus, kas ietver kompromisus starp pašreizējiem un nākotnes rezultātiem, tostarp diskonta likmju, paškontroles un nogaidīšanas nozīmi. 10 10 5 15
Sociālās normas un preferences: sociālo normu un preferenču ietekme uz uzvedību, tostarp sociālā spiediena, atbilstības un altruisma ietekme. 4 6 2 8
Kopā: 40 40 20 60
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar teorētisko instrumentu kopumu un mūsdienu empīriskajiem pētījumiem uzvedības ekonomikā. Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīstināt ar uzvedības faktoriem, kuri ietekmē ekonomisko lēmumu pieņemšanu; 2) iemācīt kritiski izvērtēt šajā jomā esošos pētījumus un pielietot uzvedības ekonomikas koncepcijas reālās pasaules scenārijiem; 3) attīstīt problēmu risināšanas prasmes; 4) attīstīt kritisko domāšanu un datu analīzes prasmes, analizējot konkrētas situācijas un eksperimentus; 5) uzlabot studentu spējas sazināties un efektīvi prezentēt savas idejas gan rakstiski, gan mutiski. Sasniedzot studiju kursa mērķi, studenti iegūs vērtīgu prasmju kopumu, ko pielietot dažādos kontekstos, tostarp politikas veidošanā un uzņēmējdarbības stratēģijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot galvenos uzvedības ekonomikas jēdzienus un teorijas, tostarp sociālo un emocionālo faktoru nozīmi lēmumu pieņemšanā, kā arī uzvedības spēļu teoriju. - Tests ar atbilžu variantiem zināšanu par galvenajiem jēdzieniem un teorijām pārbaudei. Diskusijas auditorijā, kurās studentiem jāpiemēro koncepcijas konkrētiem scenārijiem. Eksāmens.
Spēj pielietot uzvedības ekonomikas koncepcijas reālās dzīves scenārijos. Piemēram, izprot, kā cilvēki pieņem lēmumus finanšu tirgos, kā izstrādāt efektīvu politiku vai kā veicināt vēlamo uzvedību, izmantojot pamudinājumus un izvēles arhitektūru. - Gadījuma izpēte, kurā studentiem jāpielieto uzvedības ekonomikas koncepcijas reālos dzīves scenārijos un jāprezentē savi secinājumi auditorijai. Eksāmens.
Izprot tradicionālo ekonomikas modeļu ierobežojumus un to, kā uzvedības ekonomika piedāvā pilnīgāku priekšstatu par cilvēka uzvedību un lēmumu pieņemšanu. - Diskusijas auditorijā, kurās studenti tiek aicināti salīdzināt un pretstatīt tradicionālos ekonomikas modeļus ar uzvedības ekonomikas modeļiem. Eksāmens.
Spēj kritiski novērtēt pētījumus uzvedības ekonomikas jomā, tostarp identificēt potenciālos aizspriedumu vai nepilnību avotus. - Pētniecības darbs par izvēlētu tēmu uzvedības ekonomikas jomā. Diskusijas auditorijā, kurās studentiem tiek lūgts novērtēt konkrēta pētījuma stiprās un vājās puses. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mājasdarbs - gadījuma izpēte - 20%
Praktiskais darbs auditorijā - testi, dalība diskusijās - 20%
Individuālais darbs - pētniecības darbs par izvēlētu tēmu uzvedības ekonomikas jomā - 30%
Eksāmens studentu teorētisko zināšanu pārbaudei - 30%
 
Priekšzināšanas Zināšanas mikroekonomikā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]