Kods | IV0269 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latvijas tautsaimniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Remigijs Počs, Astra Auziņa-Emsiņa, Valentīna Strautmane, Valērijs Skribans, Zigrīda Vizule, Līga Jankova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets sniedz ieskatu par makroekonomisko un nozaru rādītāju līmeņiem un jaunākajām tendencēm, kā arī Latvijas ekonomikas nozīmi un pozīcijām starpvalstu salīdzinājumu kontekstā Eiropas Savienības un visas pasaules mērogā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir zināt Latvijas tautsaimniecību raksturojošos rādītājus, to dinamiku un esošās tendences, prast atrast informāciju par un analizēt Latvijas tautsaimniecības procesus un izteikt viedokli un vērtējumu, pamatojoties uz dažādiem avotiem, individuālo pieredzi, zināšanām. Uzdevumi: 1) atrast informāciju, analizēt un zināt ekonomiku raksturojošās rādītājus un to tendences; 2) zināt datu avotus un spēt tajos atrast galvenos Latvijas ekonomikas rādītājus; 3) veikt datu analīzi, pamatojoties uz teorijas zināšanām; 4) veikt salīdzinājumus ar ES un citām pasaules valstīm; 5) noformulēt savu vērtējumu par konkrētu jautājumu (procesu, rādītāju, nozari). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina Latvijas ekonomiku raksturojošos rādītājus un to tendences. - Kontroldarbi nodarbībās un ORTUS (par konkrētajās tēmās aplūkotajiem rādītājiem, to izmaiņām). Eksāmena darbs par visām studiju kursa tēmām. Pārzina datu avotus un spēj tajos atrast galvenos Latvijas ekonomikas rādītājus. - Kontroldarbi, tos augšupielādējot ORTUS. Mājasdarbs par konkrētu tēmu, par kuru studentam ir jāatrod dati, jāveic to analīze. Spēj veikt datu analīzi, pamatojoties uz teorijas zināšanām. - Mājasdarbs par konkrētu tēmu, par kuru studentam ir jāatrod dati, jāveic to analīze. Aktivitāte nodarbībās un praktiskajos darbos, prezentējot pētījuma rezultātus. Spēj veikt datu salīdzinājumu un noformulēt savu vērtējumu par konkrētu jautājumu (procesu, rādītāju, nozari). - Mājasdarbs par konkrētu tēmu, par kuru studentam ir jāatrod dati, jāveic to analīze. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi (nodarbībās un ORTUS) - 20%
Mājas darbi - 20% Aktivitāte lekcijās, praktiskajos darbos - 10% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas makroekonomikā un statistikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|