IV0268 Starpkultūru komunikācija

Kods IV0268
Nosaukums Starpkultūru komunikācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ingūna Jurgelāne-Kaldava, Vivita Ponciusa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz ieskatu par starpkultūru komunikācijas prasmju nozīmi starptautiskā biznesa vidē, iespējamām problēmām dažādu kultūru pārstāvju interakcijas procesā un iespējamiem risinājumiem komunikācijas šķēršļu pārvarēšanā. Studiju kursa ietvaros studenti apgūst prasmes pareizi interpretēt kultūratšķirības, paredzēt sadarbības partneru uzvedību, apzināties lietišķās etiķetes nozīmi un, balstoties uz apgūtajām zināšanām, izstrādāt savu komunikācijas stratēģiju..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Komunikācija dažādās kultūrās un sociālajās grupās. 2 1 1 2
Globalizācijas nozīme starpkultūru komunikācijā. 3 5 2 5
Stereotipi un to ietekme uz komunikācijas procesu. 3 5 1 4
Politiskās situācijas, reliģijas un vērtību atšķirību nozīme starpkultūru komunikācijā. 4 5 2 8
Komunikācijas barjeras. 5 3 2 7
Personības tipi un starpkultūru komunikācija. 4 6 2 8
Kultūršoks. 3 4 2 5
Lietišķā etiķete starpkultūru komunikācijā. 3 3 2 6
Konflikti un to risināšana. 3 3 2 6
Sociālie tīkli un starpkultūru komunikācijas pozitīva veicināšana. 4 2 2 5
Multikulturālā darba vide. 6 3 2 4
Kopā: 40 40 20 60
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par starpkultūru komunikācijas būtību un nozīmi starptautiskajā biznesa vidē, attīstīt prasmes un kompetences, kas veicina pareizu starptautisko sadarbības partneru uzvedības interpretāciju. Studiju kursa uzdevumi: 1) veicināt izpratni par starpkultūru komunikācijas nozīmi lietišķo attiecību veidošanā starptautiskajā biznesa vidē; 2) attīstīt prasmi veikt nepieciešamo partneru kultūras īpatnību izpēti un interpretāciju; 3) attīstīt prasmi izveidot iespējamo komunikācijas stratēģiju dažādās kultūrvidēs un starptautiskās lietišķās saskarsmes situācijās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj izprast starpkultūru komunikācijas nozīmi lietišķo attiecību veidošanā starptautiskajā biznesa vidē. - Grupu un/vai individuālais darbs. Situāciju analīze. Dalība semināros.
Spēj pielietot dažādas interpretācijas metodes (žestu, tradīciju, neverbālās komunikācijas, reliģijas u.c.). - Situāciju analīze.
Spēj izprast stereotipu nozīmi un to ietekmi starpkultūru saskarsmē. - Grupu un/vai individuālais darbs. Situāciju analīze. Dalība semināros.
Spēj izveidot komunikācijas stratēģiju dažādās kultūrvidēs un lietišķās saskarsmes situācijās. - Situāciju analīze. Prezentācija par iegūtajiem rezultātiem. Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktivitāte (dalība semināros) - 10%
Situāciju analīze - 20%
Grupu un/vai individuālie darbi, prezentācijas - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]