Kods | IV0259 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomiskās sistēmas funkcionēšanas modelis (lietišķā spēle) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Judrupa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomikas attīstība un ienākumu pilns apgrieziens. Ienākumi valsts budžetā un valsts budžeta izdevumi. Uzņēmuma ekonomiskie rādītāji, Peļņas un zaudējuma aprēķins, bilance. Peļņas maksimizēšana ražošanā. Uzņēmuma un apkārtējās vides savstarpējā mijiedarbība. Finanšu investīcijas. Valsts regulējošā loma sociālekonomisko un ekoloģisko problēmu risināšanā. Apkārtējās vides piesārņojuma radītie zaudējumi sabiedrībai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iegūtās zināšanas ekonomikā izmantot, lai katra saimnieciskā vienība "Ecosys" lietišķajā spēlē maksimizētu personīgo labumu un uzlabotu ekonomisko stāvokli valstī. Uzdevumi: prast izmantot ekonomiskās zināšanas konkrētā ekonomiskā stāvokļa analizēšanā un novērtēšanā; prastu aprēķināt nepieciešamos rādītājus saimnieciskās darbības analīzei un optimālu lēmumu pieņemšanai; spētu patstāvīgi noteikt stratēģiskos mērķus; prastu izstrādāt konkrētu pasākumu plānu nākošajam plānošanas periodam; prastu saskatīt pieņemto lēmumu tuvākas un tālākas sekas; spētu izveidot videi draudzīgu koncepciju | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studiju priekšmeta noslēgumā students spēj:
1. izprast ekonomiskos procesus no atsevišķu saimniecisko vienību pozīcijām tirgū, kā arī valsts lomu atsevišķu makroekonomisku un ekoloģisku jautājumu risināšanā - Ar datora programmu apstrādāti ieejas dati un ziņojumi par rezultātiem;
Eksāmens 2. analizēt situāciju ražošanā, plānot optimālo ražošanas daudzumu un nepieciešamo ražošanas iekārtu daudzumu, nepieciešamo resursu apjomu t.sk. izejvielu, darbinieku skaitu, patērējamo enerģiju u.c. - Uzdevumi; Prezentācija 3. pieņemt lēmumus, lai uzlabotu savu personīgo un sabiedrības labumu - Ar datora programmu apstrādāti ieejas dati un ziņojumi par rezultātiem; Prezentācija; Eksāmens 4. novērtēt akciju dividenžu ienesīgumu, tīro peļņu uz vienu akciju un akciju kapitāla rentabilitāti un izprast tiešo un netiešo ienākumu gūšanu no parastajām akcijām - Uzdevumi 5. spēj sagatavot un prezentēt ar iepriekšminētiem jautājumiem saistītu materiālu - Prezentācija |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzdevumu pildīšana un analīzes veikšana nodarbību laikā - 30%
Ziņojumu / prezentāciju gatavošana par tekošo situāciju, mērķiem, rezultātiem un to izpildi - 30% Dalība diskusijās - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas priekšzināšanas uzņēmuma vadīšanā un ekonomikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|