Kods | DE0365 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inženiermatemātika (ķīmijas profilam) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Līga Ramāna, Aleksandrs Matvejevs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss padziļina studentu izpratni par matemātisko aparātu, uz kura ir balstīti modeļi, kurus lieto inženierzinātnēs un praktisku uzdevumu risināšanā. Aplūkotās tēmas: Furjē rindas. Parciālie diferenciālvienādojumi, siltuma vadīšanas un difūzijas vienādojumi. Līnijintegrāļi. Skaitliskās metodes. Varbūtību teorija.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas matemātikā, kas nepieciešamas informācijas apstrādes procesu izpratnei. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt studentu loģisko domāšanu un matemātikas jēdzienu pielietošanas iemaņas, saistot ar specialitātes studiju kursos skatītajām problēmām, lai veidotu studentiem prasmi analizēt turpmāk veicamu sarežģītu uzdevumu risinājumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pētīt periodiskus procesus, kas parādās tehnikā, fizikā. - Studentu zināšanas tiek novērtētas pēc mājas darba rezultāta un zināšanām eksāmenā. Spēj pētīt uzdevumus par izlīdzināšanas procesiem (siltuma vadīšana, difūzija), pielietot to risināšanas metodes, arī skaitliskās, prot izskaidrot risinājuma iegūtā rezultāta fizikālo jēgu. - Pārbaudes darbs ir individuālais mājas darbs . Savas zināšanas un izpratni students parāda mājas darba ieskaitē un eksāmenā. Spēj aprēķināt līnijintegrāļus, kuros integrācija ir pa dotu līniju plaknē vai trīsdimensiju telpā. - Studentu zināšanas tiek novērtētas ar kontroldarba rezultātu un prasmi atrisināt uzdevumu eksāmenā. Spēj izmantot tuvinātās risināšanas un aprēķinu metodes uzdevumos dažādās nozarēs, kur tiešas risināšanas metodes nav iespējamas. - Atbilstoši jautājumi iekļauti eksāmenā, mājas darbā vai kontroldarbā un zināšanas novērtētas. Spēj ar dažādām metodēm tuvināti atrisināt vienādojumus, diferenciālvienādojumus, aprēķināt integrāļus, noteikt empīriskās formulas. - Studenta zināšanas tiek novērtētas pēc zināšanām eksāmenā, mājas darbā vai kontroldarbā. Spēj atrisināt varbūtību teorijas praktiskus uzdevumus, noteikt gadījuma lielumu skaitliskos raksturojumus, lietot iegūtās pamatprasmes statistikā. - Studentu zināšanas tiek novērtētas pēc mājas darba, kontroldarba rezultātiem un zināšanām eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbu vidējais vērtējums - 15%
Kontroldarbu vidējais vērtējums - 35% Eksāmena vai starpeksāmenu vidējais vērtējums - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Viena un vairāku argumentu diferenciālrēķini, nenoteiktais un noteiktais integrālis, skaitļu un funkciju rindas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|