Kods | DA0145 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ķīmijas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Jure, Gisela Gabriele Boeck, Alīda Zigmunde, Inese Mieriņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ķīmijas vēsture no alķīmijas līdz mūsdienu zinātnei galvenokārt Eiropā, īpaši pievēršoties ķīmijas attīstībai Baltijas valstīs. Galvenā uzmanība tiks veltīta 19. gadsimtam. Vēsturiskie orientieri Eiropā. Nozīmīgākie vēstures zinātnieki ķīmijas jomā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamata izpratni par ķīmijas vēsturi saistībā ar citu zinātņu attīstību un politiskajiem un sociālajiem apstākļiem, sniegt izpratni par ķīmijas attīstību Baltijas valstīs, sniegt ieskatu ķīmijas attīstībā, tās strukturalizācijā kopumā, bet jo īpaši organiskās un fizikālās ķīmijas nozaru izveidē. Studiju kursa uzdevums ir iemācīt studentam izprast svarīgākos jautājumus ķīmijas vēsturē un zinātnes būtību kopumā, padziļināt studenta zināšanas par ķīmijas attīstību Baltijas valstīs. Studiju kursa uzdevums ir apmācīt praktiskam darbam ar vēsturiskiem materiāliem ķīmijas jomā, sniegt prasmi novērtēt ķīmijas attīstības ietekmi uz cilvēces attīstību kopumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina un izprot ķīmijas nozīmi un lomu cilvēces attīstībā, savā valstī un savā dzīvē. - Kursa darbs un tā prezentācija.
Students kursa darbā spējis vispusīgi izvērtēt un atspoguļot izvēlētās ķīmijas vēstures problēmas zinātnisko nozīmīgumu un lomu cilvēces attīstībā un ikdienas dzīvē.
Prot analizēt ķīmijas vēstures pamatjautājumus un izprot ķīmijas vēstures zināšanu noderīgumu. - Kursa darbs un tā prezentācija. Students kursa darba sagatavošanā pierādījis prasmi strādāt ar vēsturiskiem materiāliem. Students kursa darba prezentācijā un diskusijās demonstrē ķīmijas vēstures pamatjautājumu pārzināšanu un spēj pielietot šīs zināšanas sava kursa darba aizstāvēšanā. Pārzina ķīmijas vēstures pamatfaktus, ķīmijas zinātnes un ķīmiskās rūpniecības attīstības galvenos posmus. - Kursa darbs un tā prezentācija. Students orientējas vēsturisko notikumu secībā un kopsakarībās. Spēj argumentēti izmantot ķīmijas vēstures faktus un prot formulēt savu viedokli balstoties uz faktiem un ķīmijas likumiem gan rakstiskā, gan mutiskā formā. - Kursa darbs un tā prezentācija. Students kursa darbā, tā prezentācijā un diskusijā prot formulēt savu viedokli un spēj argumentos izmantot ķīmijas vēstures faktus un ķīmijas pamatlikumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums - 20%
Kursa darbs - 40% Kursa darba prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ķīmija vidusskolas līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|