Kods | DE0350 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Telekomunikāciju sistēmu ciparu iekārtas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andis Supe, Toms Salgals, Arturs Ziemelis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts, lai apgūtu pamatzināšanas (galvenos terminus, darbības principus, tipiskos risinājumus), kas saistītas ar datoru vispārējo uzbūvi, datora galveno iekārtu darbības principiem, instrukciju izpildes secība un programmēšanas pamati asamblervalodā. Galvenās kursa tēmas: adresāciju veidi procesoru sistēmās, vienbaita mikroprocesora komandu sistēma un tā programmēšanas pamati, peldoša komata skaitļu formāti un realizējošais līdzprocesors, datoru ārējā atmiņa, atmiņas adrešu telpas organizācija un aizsardzība, komandu un datu konveijerizācija, signālprocesoru uzbūves īpatnības un pielietošanas iespējas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt pamata zināšanas, kas saistītas ar datoru vispārējo arhitektūru, centrālā procesora uzbūvi, atmiņas iekārtām, instrukciju izpildes procesu un asamblervalodas programmēšanas principi. Studiju kursa uzdevumi: * iepazīstināt ar kursa saistīto terminoloģiju; * iemācīt atpazīt datora galveno mezglu uzdevumus un to uzbūves pamatprincipus; * sniegt zināšanas par datora uzbūves vispārējo struktūru un dažādām arhitektūrām; * izskaidrot atmiņas adresācijas principus; * sniegt zināšanas par programmu algoritmu veidošanu; * izskaidrot mikroprocesoru pielietojumus un to izvēles kritērijus; * veicināt izpratni par mikroprocesoru programmēšanu Intel IA8 un Microchip asamblervalodās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzin ar priekšmetu saistīto terminoloģiju. - Kontroldarbs, eksāmens. Atpazīst datoru galveno mezglu funkcijas un to uzbūves vispārējos principus. - Kontroldarbs, eksāmens. Izprot instrukciju izpildes procesa atšķirības CISC un RISC arhitektūras gadījumā. - Kontroldarbs, eksāmens. Pārzina vienkodola un daudzkodolu procesoru darbības principus. - Kontroldarbs, eksāmens. Prot darboties ar atmiņu adresācijas sistēmām. - Kontroldarbs, eksāmens. Izprot programmu algoritmu veidošanas principus. - Laboratorijas darbi, kontroldarbs, eksāmens. Spēj programmēt Intel IA8 asamblervalodā. - Laboratorijas darbi, kontroldarbs, eksāmens. Pārzin mikrokontrolieru galvenos parametrus un to izvēles kritērijus atkarībā no pielietojuma. - Kontroldarbs, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 30%
Laboratorijas darbi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ciparu elektronika un datoru arhitektūra, Ciparu iekārtas un sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|