Kods | PA0103 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslas vēsture un laikmetīgās mākslas tirgus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursu docē LKA mācībspēks: Zane Grigoroviča - Maģistrs, Docents un Astrīda Rogule – Maģistrs, Docents. Studiju kurss veidots, lai sniegtu izpratni par mākslas attīstības procesiem laika posmā no mākslas rašanās pirmssākumiem līdz mūsdienām. Kursa ietvaros tiek sniegts priekšstats par mākslas funkciju, ideju attīstību, kā arī veidota izpratne par mākslas stilistiskās un konceptuālās attīstības aspektiem. Studiju kursa ietvaros tiek veidota izpratne par laikmetīgās mākslas procesiem, spilgtākajiem virzieniem un izcilākajām personībām. Vizuālās mākslas daudzveidīgās norises Latvijā un pasaulē tiks analizētas to mijiedarbē ar mākslas tirgu. Studenti iepazīs mākslas tirgus galvenās komponentes, raksturojošos lielumus, galvenos spēlētājus un kultūras, ekonomisko, politisko, sociālo, tehnoloģisko un citu apstākļu ietekmi uz laikmetīgo kultūru un mākslas tirgu. Studenti tiek iepazīstināti ar mākslas teorijā pielietoto terminoloģiju.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – sniegt zināšanas un veidot izpratni par mākslas procesu un ideju un stilistikas attīstību laika posmā no mākslas rašanās pirmsākumiem līdz mūsdienām, kā arī veicināt studentu interesi un zināšanas par laikmetīgo mākslu, tās procesiem, mākslas tirgu un laikmetīgās mākslas saskari ar citām radošām sabiedrības un kultūras formām. Kursa uzdevums ir attīstīt studentu prasmes laikmetīgās mākslas procesu un tirgus analīzē, veicinot veidot un aizstāvēt patstāvīgus teorijā un empīriskos novērojumos balstītus pieņēmumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apgūstot studiju kursu, studenti paaugstinās zināšanu izpratnes līmeni Pasaules mākslas vēstures pamatos. Studenti orientējas laikmetīgās mākslas procesu vispārīgos jautājumos.
Tiks apgūta speciālā terminoloģija, attīstīta prasme izvērtēt mākslas darbu stilistiku konkrētā vēsturiskā kontekstā. - Noslēguma eksāmenā studentiem jādemonstrē spēja raksturot mākslas procesu attīstību, jāatpazīst, jāraksturo dažādu laikmetu mākslas darbu konceptuālie, tehniskie paņēmieni. Studenti spēs parādīt mākslas zinātnes nozarei raksturīgās pamata un specializētās zināšanas. Tiks veidota izpratne par mākslas funkcijām konkrētajā laika posmā. - Iegūto zināšanu prezentēšana praktiskajā darbā. Praktiskajā darbā studenti spēj mērķtiecīgi iedziļināties kādā no saistošām tēmām, lietot avotus un meklēt sakarības, formulēt jautājumus, sistematizēt, izdarīt secinājumus, izvirzīt problēmjautājumus un prezentēt savas idejas. - Iegūto zināšanu prezentēšana praktiskajā darbā. Studentiem ir patstāvīgs spriedums par laikmetīgās mākslas pamatjautājumiem, aktuālākajiem virzieniem un nozīmīgākajām personībām. Studenti spēj analizēt mākslas vēsturē un teorijā sastopamās problēmas un diskutēt par tām. Studenti spēj analizēt lekcijās un semināros iegūto informāciju. - Iegūto zināšanu prezentēšana nodarbību laikā, semināros, patstāvīgajā darbā un eksāmenā. Apgūstot studiju kursu studenti paaugstinās akadēmiskās kompetences līmeni. - Studenti spēs patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un izmantot iegūto informāciju. Studenti iegūs prasmi vērtēt mākslas procesus, izmantojot speciālo terminoloģiju patstāvīgi analizēt un vērtēt dažādas mākslas parādības. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra laikā izveidota un prezentēta tēma par mākslas vēsturi - 10%
Grupu darba prezentācija (aktuālo mākslas procesu - 20% Eksāmens (divi testi): 1) Tests par mākslas vēsturi; 2) Tests par laikmetīgo mākslu un mākslas tirgu - 50% Eksāmenā izveidots buklets tūrisma maršrutam pa Maskavas forštati un novadīta ekskursija - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Prasmes izmantot literatūru un citus avotus svešvalodās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|