Kods | PA0100 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kultūras un mākslas izpratnes pamatprincipi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursu docē LKA mācībspēks: prof. Rūta Muktupāvela. Kursa fokusā ir kultūras un mākslas konceptualizācijas un definēšanas stratēģiju dažādība un specifika atkarībā no konkrētas laiktelpas diskursīvā un akadēmiski disciplinārā lauka. Kursa ietvaros studējošie iegūst priekšstatu par dažādām kultūras un mākslas fenomenu pētīšanas stratēģijām un metodēm, kultūru tipoloģijas pamatprincipiem, par kultūras dinamiku un vispārējām tradīciju un jaunrades attiecību likumsakarībām. Kursa ietvaros studējošie iesaistās estētiskās pieredzes (performatīvās, muzikālās, vizuālās, audiovizuālās) ieguvē in situ ar kursa ietvaros apgūto metožu palīdzību veic iegūtās pieredzes analītiski refleksīvu izvērtējumu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt iespēju studējošiem apgūt zināšanas par kultūras un mākslas konceptu interpretācijas iespējām un izpratnes diskursīvo daudzveidību, attīstot prasmi orientēties dažādās kultūru tipoloģiju un periodizāciju sistēmās un lietot kultūras un mākslas fenomenu pētniecībai nepieciešamu, mūsdienu teorijās balstītu metodoloģiskā instrumentārija pamatus. Pēc kursa apguves studējošie spēj orientēties kultūras un mākslas konceptualizācijas stratēģiju dažādībā, kā arī apgūt docētāja ieteikto teorētisko materiālu, orientēties pētniecības metožu izvēlē, operēt ar zinātnisko pamatterminoloģiju, akadēmiskajā vidē komunicējot docētāja vadībā veiktu konkrētu kultūras un mākslinieciskās jaunrades fenomenu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pēc kursa apguves studējošie spēj orientēties kultūras un mākslas konceptualizācijas stratēģiju dažādībā un izprast šīs dažādības kontekstuālos aspektus - Formatīvā vērtēšana: darbs ar literāro vai audiovizuālo tekstu, diskusija. Studējošie spēj apgūt docētāja ieteikto teorētisko avotu saturu un to lietot, analizējot izvēlēto kultūras un mākslas fenomenu. - Formatīvā vērtēšana: darbs ar literāro vai audiovizuālo tekstu, diskusija. Docētāja vadībā studējošie spēj izvēlēties elementārās pētnieciskās metodes konkrēta kultūras un mākslas fenomena analīzei. - Formatīvā vērtēšana: novērošana, darbs ar literāro vai audiovizuālo tekstu, diskusija. Studējošie pamatlīmenī spēj formulēt un komunicēt izvēlētā kultūras un mākslas fenomena analīzes rezultātu - Formatīvā vērtēšana: individuāls vai grupas projekts, prezentācija, diskusija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros, lekcijās - 20%
Lekciju apmeklējums - 10% Eksāmens - 70% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|