Kods | PA0110 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radošo industriju digitālā transformācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu docē LKA mācībspēks.. Digitālā transformācija atstāj būtisku ietekmi uz kultūras un radošo industriju produktu un pakalpojumu attīstību visos vērtību ķēžu posmos, sākot no jaunrades līdz izplatīšanai. Attiecības starp mākslu, kultūru un ekonomiku piedzīvo jaunu fāzi, kurā satiekas kultūras un mākslas produkti, radošums un tehnoloģiju inovācijas. Digitālās transformācijas ietekme bieži vien sniedzas vēl tālāk, izaicinot virkni tradicionālu priekšstatu un paradigmu, kā arī liekot pārskatīt kultūras un radošuma lomu plašākā sociālā kontekstā.. Pēdējās desmitgadēs sasniegtais attīstības temps moderno tehnoloģiju un inovāciju pasaulē ir pierādījis, ka tas, kas vēl vakar šķita neiespējami, jau šodien var kļūt ne tikai iespējams, bet pieejams plašai auditorijai un lietotāju skaitam visā pasaulē. Šis straujais attīstības temps rada daudz nezināmā un virkni neatbildētu jautājumu, kādā mērā digitalizācija atstāj pozitīvas vai negatīvas sekas gan uz procesiem kultūras un radošajās industrijās, gan uz sabiedrību kopumā.. Esošie un topošie kultūras un radošo industriju profesionāļi ir liecinieki aizraujošam un dinamiskam laikam, kas no viņiem pieprasa ne tikai izprast mainīgos procesus pasaulē un sabiedrībā, bet arī iedziļināties digitālās transformācijas radītajā ietekmē katrā specifiskajā kultūras un radošajā sektorā, kā arī apgūt jaunas prasmes, lai profesionāli īstenotu savu radošo potenciālu un vairotu savu konkurētspēju ilgtermiņā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt izpratni par digitālās transformācijas procesiem, to radīto ietekmi un iespējām kultūras, mākslas un radošo industriju sektoros, kā arī veicināt ilgtspējīgu nozares attīstību, digitālo produktu un pakalpojumu diversifikāciju un inovāciju attīstību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot digitālās transformācijas atslēgas jēdzienus un izmantoto terminoloģiju. - Dalība lekcijās, semināros un diskusijās. Izprot digitālās transformācijas ietekmi uz kultūras, mākslas un radošajām nozarēm. - Dalība lekcijās, semināros un diskusijās. Prot kvalitatīvi diskutēt, analizēt un izvērtēt digitālās transformācijas un tehnoloģiju inovāciju radītās iespējas, riskus un draudus nozarei gan īstermiņā, gan ilgtermiņā. - Patstāvīgais darbs – referāts. Spēj novērtēt savas organizācijas vai uzņēmuma digitālo briedumu un izstrādāt digitālās attīstības stratēģiju. - Patstāvīgais darbs – digitālā brieduma novērtējums un attīstības stratēģijas izstrāde. Spēj ieviest un izmantot digitālos risinājumus savā darbā, kā arī paplašināt digitālo produktu un pakalpojumu klāstu. - Eksāmens. Grupu darbs – radošā projekta izstrāde un prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusijās un semināri - 10%
Referāts - 25% Digitālā brieduma novērtējums un attīstības stratēģija - 25% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par kultūras un radošajām industrijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|