Kods | IV0247 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzņēmējdarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Eriņa, Judīte Jakubāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Lekciju kursā tiek aplūkoti uzņēmējdarbības un komercdarbības pamatjautājumi, veidojot izpratni par to veidiem, mērķiem, saturu un nozīmi tautsaimniecībā. Īpaša vērība kursa gaitā tiek veltīta uzņēmējdarbības norisei, nepieciešamajiem priekšnosacījumiem un resursiem, nepieciešamās informācijas apguvei, apstrādei un lēmumu pieņemšanai. Studiju kurss ir veidots tā, lai visas teorētiskās zināšanas tiktu nostiprinātas praktiskos darbos ar mērķi labāk izprast uzņēmējdarbības vidi (ekosistēmu), uzņēmējdarbības plānošanu un uzņēmumu attīstību ietekmējošos faktorus. Kursa ietvaros tiek veidota izpratne par mārketinga pamatjēdzieniem un to nozīmi uzņēmējdarbībā. Kursa laikā studenti izstrādā un prezentē biznesa plānu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: - sniegt priekšstatu par uzņēmējdarbības un komercdarbības jēdzieniem un pamatprincipiem. - veidot praktiskas iemaņas uzņēmējdarbības vides faktoru analīzē un risku novērtēšanā. - sniegt priekšstatu par uzņēmējdarbības normatīvo regulējumu. - attīstīt prasmi izveidot uzņēmumu, plānot un vadīt tā resursus. - attīstīt prasmi analizēt biznesa idejas un veidot biznesa plānus pēc noteiktiem kritērijiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti saprot uzņēmējdarbības būtību un darbības pamatus. - 1) Kontroldarbs
2) Biznesa plāns Studenti spēj pielietot uzņēmējdarbības vides faktoru un risku analīzes metodes. - 1) Grupu darbs- uzņēmuma X vides faktoru analīze 2) Kontroldarbs 3) Biznesa plāns Studenti spēj veikt uzņēmējdarbībai nepieciešamo resursu analīzi. - 1) Kontroldarbs 2) Situāciju analīze – grupu darbs, uzņēmuma X resursu analīze 3) Biznesa plāns Studenti izprot mārketinga nozīmi uzņēmumā un prot lietot marketinga analīzes metodes. - 1) Grupu projekts – uzņēmumam X marketinga aktivitāšu izstrāde 2) Kontroldarbs 3) Biznesa plāns Studenti izprot uzņēmuma darbības procesu un to vadīšanas pamatus. - 1) Kontroldarbs 2) Situāciju analīze, grupu darbs – uzņēmuma X problēmsituāciju analīze 3) Biznesa plāns Studenti spēj izstrādāt biznesa plānu, argumentēt savu ideju un publiski to prezentēt. - Eksāmens – biznesa plāns, tā prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas ekonomikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|