IV0247 Uzņēmējdarbība

Kods IV0247
Nosaukums Uzņēmējdarbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Jana Eriņa, Judīte Jakubāne
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Lekciju kursā tiek aplūkoti uzņēmējdarbības un komercdarbības pamatjautājumi, veidojot izpratni par to veidiem, mērķiem, saturu un nozīmi tautsaimniecībā. Īpaša vērība kursa gaitā tiek veltīta uzņēmējdarbības norisei, nepieciešamajiem priekšnosacījumiem un resursiem, nepieciešamās informācijas apguvei, apstrādei un lēmumu pieņemšanai. Studiju kurss ir veidots tā, lai visas teorētiskās zināšanas tiktu nostiprinātas praktiskos darbos ar mērķi labāk izprast uzņēmējdarbības vidi (ekosistēmu), uzņēmējdarbības plānošanu un uzņēmumu attīstību ietekmējošos faktorus. Kursa ietvaros tiek veidota izpratne par mārketinga pamatjēdzieniem un to nozīmi uzņēmējdarbībā. Kursa laikā studenti izstrādā un prezentē biznesa plānu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Tēma Ievads. Uzņēmējdarbības un komercdarbības jēdzieni. 4 6 2 10
Uzņēmējdarbības vide– mikro un makro vide, to analīzes metodes. 8 12 4 13
Uzņēmējdarbības normatīvā regulēšana. Uzņēmējdarbības ierobežojumi. Komercdarbības formas. 8 12 4 13
Uzņēmējdarbības riska jēdziens. Riska veidi un riska samazināšanas pasākumi. 4 6 2 10
Uzņēmējdarbības resursu analīze. Uzņēmuma līdzekļi un tā finansēšanas avoti, to struktūra. 8 12 4 14
Mārketinga darbība uzņēmumā. 8 12 4 13
Vadīšanas pamati. Vadīšanas jēdziens un funkcijas. 8 12 4 13
Radošā un sociālā uzņēmējdarbība. 8 12 4 13
Biznesa plāns, tā sastādīšanas principi. 8 12 4 13
Kopā: 64 96 32 112
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi un uzdevumi: - sniegt priekšstatu par uzņēmējdarbības un komercdarbības jēdzieniem un pamatprincipiem. - veidot praktiskas iemaņas uzņēmējdarbības vides faktoru analīzē un risku novērtēšanā. - sniegt priekšstatu par uzņēmējdarbības normatīvo regulējumu. - attīstīt prasmi izveidot uzņēmumu, plānot un vadīt tā resursus. - attīstīt prasmi analizēt biznesa idejas un veidot biznesa plānus pēc noteiktiem kritērijiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studenti saprot uzņēmējdarbības būtību un darbības pamatus. - 1) Kontroldarbs 2) Biznesa plāns
Studenti spēj pielietot uzņēmējdarbības vides faktoru un risku analīzes metodes. - 1) Grupu darbs- uzņēmuma X vides faktoru analīze 2) Kontroldarbs 3) Biznesa plāns
Studenti spēj veikt uzņēmējdarbībai nepieciešamo resursu analīzi. - 1) Kontroldarbs 2) Situāciju analīze – grupu darbs, uzņēmuma X resursu analīze 3) Biznesa plāns
Studenti izprot mārketinga nozīmi uzņēmumā un prot lietot marketinga analīzes metodes. - 1) Grupu projekts – uzņēmumam X marketinga aktivitāšu izstrāde 2) Kontroldarbs 3) Biznesa plāns
Studenti izprot uzņēmuma darbības procesu un to vadīšanas pamatus. - 1) Kontroldarbs 2) Situāciju analīze, grupu darbs – uzņēmuma X problēmsituāciju analīze 3) Biznesa plāns
Studenti spēj izstrādāt biznesa plānu, argumentēt savu ideju un publiski to prezentēt. - Eksāmens – biznesa plāns, tā prezentācija.
Priekšzināšanas Priekšzināšanas ekonomikā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 40.0 40.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]