Kods | PA0107 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Laikmetīgā skatuves un audiovizuālā māksla | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Atbildīgais mācībspēks LKA: Līga Ulberte – Doktore, asociētā profesore.. Studiju kursā tiek aplūkoti teātra un kino attīstībā nozīmīgi laika posmi un procesi. Studiju kursā aplūko kino un citu audiovizuālo mākslas formu tehnoloģiskos un estētiskus jauninājumus, to saistību ar ekonomiskiem un vēsturiskiem apstākļiem, kā arī šī medija uztveri, klātbūtni mūsdienu informatīvajā telpā, un rezonansi ar citām fotogrāfiskā attēla formām. Tiek arī apskatīts teātris kā zīmju sistēma, tā mijiedarbība ar citiem mākslas veidiem (literatūru, kino, vizuālo mākslu u.c.), analizēti atsevišķie izrādi veidojošie elementi (teksts, režija, aktierdarbs, scenogrāfija u.c.) un to funkciju transformācija laika gaitā. Lai ilustrētu teorētiskās koncepcijas, tiek analizēta konkrētu izrāžu struktūra.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt padziļināt izpratni par teātra, kino un citu audiovizuālās mākslas formu attīstību un sniegt pamatzināšanas par dažādām skatuves mākslas formām kā tipoloģiski radniecīgām zīmju sistēmām un to strukturēšanas paņēmieniem. Studiju kursa uzdevumi: • veicināt kritiskās domāšanas prasmes audiovizuālā medija uztveršanā ar iegūto zināšanu starpniecību; • attīstīt izpratni par medija nozīmi un klātbūtni kultūras un sabiedriskās dzīves jomās; • veidot spēju interpretēt audiovizuālās formas darbus; • nodrošināt ieskatu teātra semiotikā kā zināšanu sistēmā par zīmēm un nozīmju tapšanu, aplūkot konkrētas zīmju sistēmas saistībā ar teātra teoriju un praksi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties audiovizuālā medija formās, to vēsturiskajā attīstībā. - Līdzdalība semināros. Spēj analizēt kino un citu audiovizuālās formas darbu estētiskos un tehnoloģiskos paņēmienus. - Individuāli rakstiski darbi kursa ietvaros, individuālas vai grupas prezentācijas semināros. Spēj izprast tehnoloģiju ietekmi uz darbu estētiskajiem risinājumiem, to formu. - Individuāli rakstiski darbi kursa ietvaros, individuālas vai grupas prezentācijas semināros. Spēj izvērtēt digitālo tehnoloģiju ietekmi uz audiovizuālo mediju. - Individuāli rakstiski darbi kursa ietvaros, individuālas vai grupas prezentācijas semināros. Spēj analizēt teātra izrādi kā zīmju sistēmu. - Regulāra un aktīva dalība visos semināros un divu atšķirīgu izrāžu rakstiska analīze semiotikas aspektā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība lekcijās un semināros - 40%
Gala vērtējums par individuālajiem rakstu darbiem - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējas zināšanas kultūrā un vēsturē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|