Kods | PA0108 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētījumu plānošana un īstenošana radošajās industrijās | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sastāv no divām daļām, kas studentiem sniedz zināšanas pētījumu plānošanā un īstenošanā radošajās industrijās. . Studiju kursa pirmā daļa veidota kā atbalsts studiju ietvaros veicamo pētniecisko darbu (kursa darba un bakalaura darba) izstrādei, tajā tiek pamatotas zinātniskās darbības normatīvās prasības un akadēmisku pētījumu novērtēšanas kritēriji. Tāpat, tiek attīstītas zināšanas, prasmes un iemaņas, kas ļautu veikt pētnieciskas aktivitātes profesionālajā vidē. Koncentrētā veidā tiek izklāstīti akadēmiska pētījuma temata izvēles, pētījuma loģiskās struktūras, tā satura izstrādes pamatprincipi. Uzmanība tiek pievērsta teoriju atlases, pētījuma dizaina, metodoloģiju, metožu izvēlei un praktiskai piemērošanai pētījumā, kā arī teorētiskās un empīriskās daļas saiknes nodrošināšanas prasībām. Studiju kursā tiek sniegta arī informācija par bibliogrāfisko norāžu un atsauču veidošanas pamatprincipiem.. Studiju kursa pirmās daļās noslēgumā studējošie izstrādā kursa darba pseido-ievadu, kā arī veido iestrādi sava kursa darba atsauču un izmantoto avotu un literatūras saraksta noformējumam atbilstoši akadēmiskās rakstīšanas prasībām. Studiju kursa apguves gaitā tiek veidota izpratne par akadēmiskā godīguma nozīmi zinātniskajā darbā, pilnveidotas studējošo prasmes akadēmiskajā rakstīšanā. . Studiju kursa otrās daļas ietvaros tiek raksturota kultūras patēriņa paradumu veidošanās un priekšnosacījumi dažādās sabiedrībās, teritoriālās kopienās un sociāli-demogrāfiskās grupās, kā arī citos kultūras auditorijas segmentos. Kultūras patēriņa tendences tiek analizētas sinerģijā ar auditorijas izpētes pieeju, metodoloģijas un metožu apguvi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt zināšanas par normatīvajām prasībām zinātnē un pētniecībā, nostiprināt pētījuma plānošanas prasmes. Studiju kursa gaitā students gūst izpratni par pētījuma loģisko struktūru, pētījuma dizaina atšķirībām sociālajās un humanitārajās zinātnēs. Students gūst padziļinātas zināšanas par pētījuma metodoloģijām, datu ieguves un analīzes metožu daudzveidību, to praktisko lietojumu. Apgūta prasme veidot akadēmisku tekstu, noformatēt bibliogrāfiskās norādes un atsauces un gūtas iemaņas pētnieciska darba izstrādei. Studiju kursa laikā ir arī radīts priekšstats par kultūras patēriņa koncepta teorētisko pamatojumu un attīstītas zināšanas par kultūras patēriņa paradumu veidošanos dažādos auditorijas un klientu segmentos, kā arī attīstītas auditorijas izpētes prasmes un kompetences adaptēt kultūras un mākslas produktu piedāvājumu atbilstoši konkrēta auditorijas segmenta kultūras vajadzībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apzinās normatīvās, metodoloģiskās un ētiskās prasības zinātnē un pētniecībā, kas garantē studijām atbilstošu strukturālu, teorētisku un metodoloģisku korektumu. - Praktiskie darbi nodarbībās. Izprot akadēmiska pētnieciska darba izstrādes loģiku, pamatprincipus, pētījuma struktūru, dizainu, metodoloģijas, metožu daudzveidību un zinātņu disciplīnu daudzveidību un atšķirības. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana. Spēj identificēt pētnieciskos avotus, veidot bibliogrāfiskas norādes, noformēt atsauces. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana. Prot atlasīt problēmai, pētījuma mērķim un uzdevumiem piemērotus teorētiskos avotus un empīriskā pētījuma dizainu, metodoloģiju, metodes, kā arī izdarīt atbilstošus secinājumus. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana. Spēj plānot konkrētas kultūras/mākslas organizācijas mērķauditorijas izpēti un izstrādāt jaunus auditorijas piesaistes instrumentus, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Grupas projekts. Iegūto rezultātu prezentēšana. Prot atrast nepieciešamo informāciju par kultūras patēriņa tendencēm konkrētos auditorijas segmentos un to izvērtēt. Spēj izskaidrot šo informāciju un pasniegt to citiem. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana. Spēj noteikt konkrētam auditorijas segmentam piemērotākās metodes. Prot analizēt, diskutēt par dažādām inovatīvu metožu attīstīšanas problēmsituācijām. Prot identificēt piemērotākās metodes, pielietot praksē. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Pārzina kultūras patēriņa specifiku un iedzīvotāju kultūras vajadzību veidošanās galvenos priekšnosacījumus. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana. Prot izstrādāt produktu prototipus, veikt produktu ekonomisko izvērtēšanu, plānot mārketinga aktivitātes un pārdošanas apjomus. Prot izstrādāt piedāvājumus potenciālajiem investoriem. - Individuālie vai grupu darbi. Iegūto rezultātu prezentēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Apmeklējums - 10% Individuālie un grupu darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | – | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|