PA0117 Kultūras mārketings un finanšu piesaiste

Kods PA0117
Nosaukums Kultūras mārketings un finanšu piesaiste
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursu docē LKA mācībspēks: prof. Ivars Bērziņš.
Kursa ietvaros tiek analizēts mārketings, īpaši kultūras mārketinga sfēra. Studenti iepazīstas ar privātā finansējuma piesaistes teorētiskajiem pamatiem un praktisko pielietojumu, tā attīstības vēsturi, it īpaši mūsdienu sabiedrības attīstības kontekstā. Izprot un apgūst jauno mēdiju (sociālo tīklu) izmantošanas iespējas. Kursa laikā studentiem jāizstrādā un jāprezentē reāls piedāvājums finansējuma piesaistei..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mārketinga evolūcija un modernā mārketinga attīstība. Sociālais mārketings, pakalpojumu mārketings – Philipp Kotler). Kultūras mārketinga pamati. (Fr.Coelberg).Kultūras produkta īpatnības. 4 6 2 8
Vīrusa, parazītu, partizānu mārketings. Merchandising. Kultūras mārketinga pielietojums komerciālajā un valsts/non-profit sektorā. 4 6 2 8
Mecenātisms. Gaius Maecenas. Vēsturiskā attīstība. Altruisms. Filantropija. Mūsdienu tendences. 2 4 1 5
Fondu attīstības vēsturiskais un sociāli ekonomiskais apraksts. Fondu tipoloģija. Fondu loma un funkcijas mūsdienu modernajā demokrātiskajā sabiedrībā. 4 6 2 8
Ziedojumi. Definīcijas, attīstības vēsture. Personīgā motivācija. Ziedojumu mārketings – metodes, panākumu faktori. Fundraising events 2 4 2 4
Sponsorēšanas jēdziens. Sponsorēšanas pazīmes un tipoloģija. Sponsorēšanas attīstības fāzes. Sponsorēšanas novērtējums no mārketinga viedokļa. 6 8 4 10
Finansējuma piesaiste digitālajā vidē. Crowdsourcing, Crowdfunding, Fremium modeļi. 4 6 2 8
Fundraising Management – organizācijas kultūra. Stratēģija un taktika: stratēģijas piramīda. 2 4 1 5
Fundraising. Metodes: personīga saruna, ziedojuma vēstule, telefonsaruna, benefic-pasākumi, testamentārie ziedojumi un mantojumu mārketings, biedru piesaistīšana, sadarbība ar fondiem. 4 4 2 6
Kopā: 32 48 18 62
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Veidot studentos izpratni un kompetenci par privāto finanšu līdzekļu piesaisti un komunikācijas savstarpējo mijiedarbību mūsdienās, dažādām teorijām, tās cieši saistot ar praktisko pielietojumu. Iegūt teorētiskās zināšanas un praktiskas prasmes līdzekļu piesaistīšanas (fundraising) nozarē. Iepazīties ar jautājumiem par finanšu menedžmentu nepietiekamu resursu apstākļos, līdzekļu piesaisti kā uzņēmuma pastāvēšanas iespējamību. Apgūt prasmes dažādu tehniku pielietojumu projektu sfērā, it īpaši mūsdienu digitālajā vidē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studenti pārzina un spēj orientēties privātā finansējuma piesaistes teorētiskajos pamatos, to attīstības vēsturē, it īpaši mūsdienu sabiedrības kontekstā. - Diskusijas, teorētiskā testa rezultāti, projekta prezentācijas prasmes.
Spēj atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu, to izvērtēt. Spēj izskaidrot šo informāciju un pasniegt to citiem. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Praktiski apgūst dažādo tehniku pielietojumu līdzekļu piesaistīšanā - Rakstiskais tests, projektu prezentācija
Studenti izprot jauno mediju attīstības tendences, spēj izmantot sociālos tīklus finansējuma piesaistes procesā. - Grupas izstrādātais projekts un tā prezentācija.
Identificēt un argumentēti skaidrot mūsdienu kultūras atbalsta problemātiku un iespējamos attīstības scenārijus, prognozēt attīstības tendences. - Diskusijas, rakstiskais tests, projektu prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Projekta izstrāde un prezentēšana - 60%
Testa rezultāti - 40%
 
Priekšzināšanas Mācību priekšmetam ir integrējoša loma, kurā apvienojas iepriekšējās kultūras, mārketinga un ekonomikas zināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]