Kods | BM0297 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Nelineārā dinamika. Ievads | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Jevstigņejevs, Raisa Smirnova, Igors Ščukins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Nelineāra dinamika un haoss ir jauna starpdisciplināru fundamentāla zinātne inženieriem, t.i. šīm priekšmetam ir liela teorētiska un lietišķa nozīme. Nelineāras dinamikas un haosa ABC: atraktori; bifurkācijas, pievilkšanas apgabali; risinājuma turpināšanās pēc parametra. Analītiskas, skaitliskas un eksperimentālas pētīšanas metodes. Pilno bifurkācijas grupu metode. Retas regulāras un haotiskas parādības. Daudzrežīmu parādība. Mūsdienīga programmatūra: NLO, Spring, AUTO, Dynamics, Matcont. Pielietojums: tehnisko katastrofu prognozēšana un novēršana, vadības uzdevumos, vibrotehnikā, elektromehāniskā, kosmiskos uzdevumos, ekoloģijā, medicīnā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir nodrošināt studējošiem prasmi veikt mūsdienīgo dažāda rakstura nelineāro dinamisko sistēmu analīzi. Studējošiem jāiegūst kompetenci analizēt tipveida nelineāro dinamisko sistēmu uzvedību un pielietot šīs zināšanas citu priekšmetu mācīšanās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēs veikt periodisko režīmu meklēšanu - Klases darbs Students spēs noteikt periodisko režīmu stabilitāti - Klases darbs Students spēs konstruēt pievilkšanas apgabalus - Klases darbs Students spēs veikt bifurkācijas analīzi - Klases darbs Students spēs veikt nelineāras dinamiskas sistēmas pētījumus ar pilno bifurkācijas grupu metodi - Individuālie un grupas (2-3 cilvēki) mini-projekti. Kursa darbs Students pārzina nelineāro dinamisko sistēmu pētījumu metodes - Uzdevums ieskaitē Students pārzina nelineāro dinamisko sistēmu likumsakarības - Uzdevums ieskaitē |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atkārtojuma testi - 10%
Kursa darbs - 50% Ieskaite - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika. Fizika. Mehānika. Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|