Kods | BM0287 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mehānika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Vība, Olga Kononova, Svetlana Sokolova, Vladislavs Jevstigņejevs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss apskata mehānikas pamatjēdzienus, tādus kā materiālie objekti, matemātiskie modeļi, mehāniskā kustība, telpa, laiks, mehāniskā mijiedarbība, spēku sistēmas. Ar Ņūtona mehānikas pamatlikumu palīdzību tiek risināti statikas un dinamikas uzdevumi. Izmantojot skaitļošanas tehniku, tiek veidoti deformējama ķermeņa modeļi deformāciju un spriegumu noteikšanai, stiprības, noturības un ilgizturības izvērtēšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar mehānikas fundamentālajiem likumiem dabā, tehnikā un tehnoloģijās; pilnveidot studējošo zināšanas un prasmes fizikas jomā, kas saistīta ar objektu mehānisko kustību un to mijiedarbībām. Studija kursa uzdevumi ir: – attīstīt prasmes pielietot Ņūtona likumus aprēķinos studiju kursos un turpmākajā darbā; – veicināt spēju kritiski izvērtēt mehānisko sistēmu darbību, balstoties uz izpratni par pretestības spēkiem un saitēm; – sniegt izpratni par rotācijas kustības konceptu, lai attīstītu spēju analizēt elektromehānisko sistēmu kustību; – sniegt izpratni par kinemātikas aprēķiniem, lai attīstītu spēju analizēt robotu sistēmu kustību; – veicināt spēju pielietot datortehniku kompleksu uzdevumu risināšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atšķirt un risināt statikas un dinamikas uzdevumus. - Atkārtojuma testi. Prot analizēt mehānismu un mašīnu kinemātiku un roācijas kustību. - Atkārtojuma testi. Spēj risināt uzdevumus par līdzsvara stāvokļiem, statiku. - Patstāvīgais darbs (1/3). Spēj risināt uzdevumus par objektu kustību, dinamiku. - Patstāvīgais darbs (2/3). Pārzina un var analizēt stiprības un izturības problēmu. - Patstāvīgais darbs (3/3). Spēj izvēlēties atbilstošu metodi inženiermehānikas problēmas analīzei. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atkārtojuma testi - 10%
Patstāvīgais darbs no trim daļām - 60% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas fizikas kurss. Augstākā matemātika.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|