Kods | AD0069 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zīmēšana II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Baumane, Anita Meldere, Juris Pansovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmeta ZĪMĒŠANA II studenti apgūst zināšanas un prasmes par perspektīvas konstruēšanas principiem, priekšmetiskās vides un cilvēka mēroga attiecībām, kā arī cilvēka proporcijām un kustību dinamiku.Zīmēšanas uzdevumi tiek veikti strādājot pilsētvidē un darbnīcā, izsrādājot ilgtermiņa zīmējumus un ātri skicējot no dabas.Tiek izmantoti dažādi zīmēšanas materiāli.(Zīmulis, ogle, spalva,tuša, flomasters, toņpapīrs u.c.) .. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta ZĪMĒŠANA II mērķis ir sniegt studentiem bāzes zināšanas telpas konstruēšanā un cilvēka figūras attēlojumā.Kursa noslēgumā studenti pārzina telpas konstruēšanas metodiku ar vienu un diviem satekpunktiem.Izprot cilvēka mērogu telpā salīdzinājumā ar priekšmetisko vidi.Ir apgūtas cilvēka proporcijas un anatomiskās uzbūves pamati. Studenti spēj attēlot konstruktīvi cilvēka figūru dažādos pagriezienos, kustībā. Ir nostiprināta atziņa, ka arhitektūra tiek projektāta cilvēkam, ka cilvēks ir tās mērvieniba . | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot izmantot iepriekšējā kursā apgūtās perspektīvas zināšanas strādājot ārtelpā. - Darbs tiek analizēts procesā.
Atzīme. Spēj izmantot galvas anatomijas zināšanas zīmējot dzīvu modeli. - Darba apspriešana procesā. Atzīme Apgūtas cilvēka figūras proporcijas.Prot shematiski attēlot cilvēka figūru pamata pozīcijās. - Darba apspriešana procesā, Atzīme Prot samērot dažāda lieluma lieformāta sadzīves priekšmetu proporcijas un izmantot perspektīvas zināšanas attēlojot šos priekšmetus telpiskā vidē, - Darba analīze procesā. Atzīme. Prot attēlot telpisko vidi centrālā perspektīvā un izmantojot divus satekpunktus. - Darbs tiek analizēts darba gaitā un noslēguma skatē. Atzīme. Gūta sapratne par dziļuma konstruēšanas likumiem, prasme attēlot figūras dažādos attālumos. - Darba analīze procesā. Atzīme. Māk attēlot figūru pareizās mēroga attiecībās ar priekšmetisko vidi. - Darba apspriešana procesā. Atzīme. Praktiskie darbi, - Eksāmens (semestra darbu prezentācija) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
semestra darba regularitāte - 20%
studiju praktisko darbu kvalitāte - 70% semestra darbu prezentācija - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūta priekšmeta ZĪMĒŠANA (ATM101) programma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|