Kods | AD0068 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Skulptūra | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Elere, Anita Meldere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
SKULPTŪRA ir praktisko nodarbību priekšmets, kurā studenti apgūst nepieciešamās profesionālās zināšanas un iemaņas, attīsta savu mākslinieciski telpisko uztveri un domāšanu.Nodarbībā ir tiešas kontaktsttundas ar mācībspēkiem, kurās notiek individuālas konsultācijas un pārrunas.Atsevišķās nodarbībās studenti izpilda kontrolvingrinājumus(klauzūras ), uzrāda studiju skices un veic citus studiju darba izstrādāšanai nepieciešamos uzdevumus. Darbi veicami atbilstoši metodiskajiem norādījumiem SKULPTŪRĀ un saskaņā ar darba programmā doto plānu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūtas praktiskas iemaņas veidošanā. Izkopta plastikas, apjoma un faktūras izjūta. Attīstīta trīsdimensiju izjūta. Gūta prasme attēlot apjomu plaknē. Gūts ieskats galvenajos tēlniecības žanros, veidos, materiālos un instrumentos.Gūta izpratne par arhitektūras un mākslas sintēzes procesiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Formas un materiāla izjūta. - Zināšanu un prasmju novērtējums ar atzīmi. Attīstīta telpiskā domāšana. - Darba iztirzāšana studenta klātbutnē. Izkopta harmonijas un ritma izjūta. - Darbu vērtē ņemot vērā kompozicionālā risinājuma specifiku. Spēja izprast sakarību starp cilvēka proporcijām un vides mērogu. - Tiek summēta starpuzdevumu vērtējuma summa un klauzūru novērtējums. Gūts ieskats par arhitekta un tēlnieka savstarpēji risināmo sadarbības problēmu būtību un apjomu. - Problēma tiek izdiskutēta individuāli un iesaistoties grupai. Iegūta izpratne par arhitekta atbildību vides veidošanā. - Darbs tiek analizēts studenta klātbūtnē darba gaitā un noslēgumā skatē-eksāmenā ar vērtējumu 10 baļļu sistēmā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darba regularitāte semestrī - 10%
Darba profesionālisms un kvalitāte semestrī - 80% Semestra darba prezentācija - eksāmens - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmeta apguvei 5.studiju semestrī nepieciešamas priekšzināšanas, kas apgūtas iepriekšājos mācību gados Bakalaura studiju programmas obligātajos studiju priekšmetos Zīmēšanā, Tēlotājā ģeometrijā un Arhitektūras kompozīcijā . Priekšmeta apguve 6. studiju semestrī iespējami vienīgi pēc sekmīgi nokārtota eksāmena 5. semestras skates, eksāmena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|