Kods | BM0279 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Būvniecības siltumfizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anatolijs Borodiņecs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz izpratni par siltuma un mitruma procesiem ēku norobežojošās konstrukcijās stacionāros un nestacionāros gadījumos. Studiju kursā ietvaros tiek paredzēti gan teorētiskie aprēķini, gan arī praktiskie mērījumi. Mācību procesā tiek iesaistīti nozares speciālisti, kā arī tiek izmantoti mūsdienu aprēķinu programmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni siltuma un mitruma procesiem ēku norobežojošās konstrukcijās stacionārās un nestacionārās siltuma plūsmas gadījumos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt pamatzināšanas par siltuma un mitruma vadīšanas procesiem stacionārās un nestacionārās siltuma plūsmas gadījumos. 2. Radīt izpratni par caurlaidības koeficienta noteikšanas īpatnībām viendabīgām un nehomogenām norobežojošajām konstrukcijām. 3. Sniegt pamatzināšanas par norobežojošo konstrukciju mitruma režīma novērtēšanu un mitra gaisa parametriem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot praktiski izmantot zināšanas par materiālu siltumtehniskajām īpašībām, kā arī veidot optimālus norobežojošo konstrukciju materiālu saliekumu risinājumus. - Praktiskajos darbos tiek novērtētas studentu prasmes pielietot siltumvadītspējas un siltumcaurlaidības koeficientu korekcijas faktorus.
Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja noformulēt materiālu galveno īpašību definīcijas. Spēj izvēlēties atbilstošu termiskās pretestības noteikšanas aprēķinu metodi dažāda tipa norobežojošajām konstrukcijām. - .Praktiskajos darbos jāspēj pamatot izvēlētā aprēķinu metodi, kā arī jāuztaisa vienas konstrukcijas aprēķinu. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja pastāvīgi aprēķināt konstrukcijas siltuma caurlaidības koeficientu. Prot praktiski pielietot dažādas metodes un paņēmienus mitruma režīma novērtēšanai telpās un norobežojošajās konstrukcijās. - Praktiskajos darbos jāveic norobežojošo konstrukciju mitruma režīma analīzi, izmantojot Glazera metode. Jāsniedz secinājums par konstrukcijas īpašībām. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja pastāvīgi noteikt kondensāta rašanos iespēju. Spēj veikt ēku siltuma zudumu analīzi pie dažādiem norobežojošo konstrukciju siltumcaurlaidības koeficientiem. - Praktiskajos darbos jānosaka ēkas siltumzudumus. Studentam jāspēj pamatot iegūto rezultātu. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja novērtēt ēku siltuma zudumus noteiktajā laikā posmā. Prot veikt termisko tiltu temperatūras sadalījumu analīzi izmantojot aprēķinu programmas. - Praktiskajos darbos jānosaka temperatūras sadalījumu konstrukcijā. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja identificēt termiskus tiltus un īsuma raksturot to negatīvas sekas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstisks eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikā un fizikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|