Kods | AD0064 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ēku tipoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uģis Bratuškins | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Funkcijas vieta arhitektūrā. Viendzīvokļu dzīvojamo māju tipi. Daudzdzīvokļu sekciju, koridora un galeriju ēkas. Viesnīcas. Pirmsskolas iestādes, vispārizglītojošās un specializētās skolas. Augstskolas, bibliotekas, kinoteātri, klubi, teātri, koncertzāles, cirks, daudzfunkciju zāles. Sakrālās būves. Sporta zāles, stadioni. Sabiedriskās ēdināšanasu zņēmumi, medicīnas iestādes, transportbūves. Administratīvās un biznesa iestādes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir apgūt dzīvojamo un publisko ēku tipoloģiju un likumdošanu, pēc kuras vadās ēku projektēšanā. Mērķis ir panākt, lai students patstāvīgi spētu orientēties katra konkrēta objekta projektēšanas procesā nepieciešamajos būvnormatīvos un Ministru kabineta noteikumos, kā arī pašvaldību apstiprinātajos noteikumos. Studiju priekšmeta galvenais uzdevums ir sniegt studentiem izpratni par publisko un dzīvojamo ēku funkcionalitāti, kas ir jebkura objekta projektēšanas pamatā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēja atpazīt dažādas publiskās un dzīvojamās ēkas, definēt publiskās ēkas nozīmi un aprakstīt tās funkciju - Eksāmena, kontroldarbu un patstāvīgo darbu novērtējums 10 ballu sistēmā Spēja piedalīties diskusijās par publisko ēku funkcijām un spēja apspriest to attīstības iespējas un virzienus, kā arī savstarpējo integrāciju iespējamību - Eksāmena, kontroldarbu un patstāvīgo darbu novērtējums 10 ballu sistēmā Spēja orientēties uz būvniecības procesu attiecināmajos būvnormatīvos, kā arī spēja tos lietot praktiskajā darbā - Eksāmena, kontroldarbu un patstāvīgo darbu novērtējums 10 ballu sistēmā Spēja salīdzināt dažādus vienas funkcijas publisko un dzīvojamo ēku projektus,izvērtēt to atbilstību būvnormatīviem un funkcionalitātes prasībām, kā arī spēa izteikt konstruktīvu kritiku par vērtējamo objektu risinājumiem - Eksāmena, kontroldarbu un patstāvīgo darbu novērtējums 10 ballu sistēmā |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpratne par arhitekta lomu un atbildību profesijā un sabiedrībā - 15%
Izpratne par vides un arhitektoniskās telpas kvalitātes veidošanas principiem - 20% Spēja kritiski un vispusīgi novērtēt vidi veidojošos ietekmes faktorus - 15% Spēja salīdzināt, argumentēti analizēt un adekvāti izvēlēties telpiskās vides veidošanas paņēmienus - 25% Spēja pārzināt un argumentēti raksturot ēku tipoloģiskās telpiskās un funkcionālās kompozīcijas īpatnības - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmeta apguve balstīta uz arhitektūras vēstures vispārējo procesu pārvaldīšanu un zināšanām arhitektūras terminoloģijā. Tā kā priekšmeta apguves procesā tiek iekļauti mūsdienu arhitektūras objektu piemēri un tipoloģiski nozīmīgu vēsturisku objektu analīze, tad priekšmeta veiksmīgai apgūšanai studentam jāspēj lasīt ēku plānu, griezumu un fasāžu rasējumi un shēmas, kas izstrādātas mūsdienu prasībām atbilstošā rasējumu datorgrafikas tehnikā, kā arī rokas tehnikā izstrādāti rasējumi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|