DE0324 Interaktīvās datorgrafikas pamati

Kods DE0324
Nosaukums Interaktīvās datorgrafikas pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Mihails Kovaļovs, Katrīna Šmite, Evija Cibuļska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss paredzēts interaktīvās datorgrafikas lietotņu programmēšanai. Par interaktīvās datorgrafikas lietotni var uzskatīt, piemēram, trīsdimensijas datorspēles demonstrācijas scēnu, kurā ir iekļauti vizuālie grafiskie elementi un interaktīvā mijiedarbība ar objektiem. .
Studiju kursā tiek sniegtas teorētiskās zināšanas interaktīvās datorgrafikas lietotnes izstrādes pamatos, ar uzsvaru uz datorgrafikas elementiem. Tiks apskatīti pamatjēdzieni, kas ir saistīti ar interaktīvo datorgrafiku, tai skaitā 3D scēnas veidošanu, interaktivitātes scenārija projektēšanu, objektu mijiedarbības principus..
Studiju kursa praktiskie uzdevumi ir saistīti ar interaktīvās datorgrafikas lietotnes izstrādi. Studenti, izmantojot eksistējošus grafiskos dzinējus un programmēšanas vides, izstrādās interaktīvās datorgrafikas lietotnes, kurās būs iespējama mijiedarbība starp lietotāju un izveidoto scēnu/objektiem..
Studiju kurss dos iespēju studentiem gan izpausties radoši, gan arī uzlabot programmēšanas zināšanas. Pēc studiju kursa apgūšanas studenti spēs izmantot savas zināšanas dažādu interaktīvu lietotņu izstrādē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads interaktīvajā datorgrafikā. Galvenie jēdzieni un pamatprincipi. 4 2 0 0
Iepazīšanās ar lietotnes izstrādes vidi. Lietotāja saskarne, izmantojamā programmēšanas valoda. 4 6 0 0
3D grafiskie objekti un 3D scēnu veidošana. Personāža veidošana. Personāža pārveidošana, vienkāršošana. Personāža animācijas veidošana. 6 6 0 0
3D interaktīvās lietotnes izstrādes pamatprincipi. Darbu plānošana. 4 4 0 0
Interaktivitāte: mijiedarbība starp personāžu un ievietotiem objektiem. Scenārija veidošana. 6 6 0 0
3D scēnas/telpas izveidošana izvēlētajā programmēšanas vidē. Objektu ievietošana telpā. 4 4 0 0
Izveidotā 3D personāža ieviešana 3D lietotnē. 6 6 0 0
Lietotāja saskarne izveidotajā vidē. Saskarnes objektu izveidošana un ieviešana 3D lietotnē. 6 6 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās pamatzināšanas un praktiskās iemaņas interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammu izstrādē. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt teorētiskās zināšanas par 3D scēnas veidošanas pamatiem un interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammas projektēšanas un izstrādes procesu. 2. Attīstīt praktiskās iemaņas 3D scēnas un interaktīvās datorgrafikas veidošanā. 3. Attīstīt prasmi patstāvīgi un radoši izmantot iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskas iemaņas interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammas izstrādē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina 3D modelēšanas teorētiskos pamatus un galvenos pamatjēdzienus. - Eksāmens.
Izprot interaktīvās lietotnes veidošanas procesa pamatus. - Eksāmens.
Spēj izstrādāt interaktīvās datorgrafikas lietotni, kas izmanto 3D objektus un ietver objektu interaktivitāti. - Praktiskie darbi.
Spēj patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas interaktīvās datorgrafikas lietotnes radošai pilnveidošanai. - Praktiskie darbi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmens - 30%
Praktiskie darbi - 70%
 
Priekšzināšanas Datorgrafikas un attēlu apstrādes pamatu izprašana.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]