Kods | DE0324 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Interaktīvās datorgrafikas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mihails Kovaļovs, Katrīna Šmite, Evija Cibuļska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts interaktīvās datorgrafikas lietotņu programmēšanai. Par interaktīvās datorgrafikas lietotni var uzskatīt, piemēram, trīsdimensijas datorspēles demonstrācijas scēnu, kurā ir iekļauti vizuālie grafiskie elementi un interaktīvā mijiedarbība ar objektiem. . Studiju kursā tiek sniegtas teorētiskās zināšanas interaktīvās datorgrafikas lietotnes izstrādes pamatos, ar uzsvaru uz datorgrafikas elementiem. Tiks apskatīti pamatjēdzieni, kas ir saistīti ar interaktīvo datorgrafiku, tai skaitā 3D scēnas veidošanu, interaktivitātes scenārija projektēšanu, objektu mijiedarbības principus.. Studiju kursa praktiskie uzdevumi ir saistīti ar interaktīvās datorgrafikas lietotnes izstrādi. Studenti, izmantojot eksistējošus grafiskos dzinējus un programmēšanas vides, izstrādās interaktīvās datorgrafikas lietotnes, kurās būs iespējama mijiedarbība starp lietotāju un izveidoto scēnu/objektiem.. Studiju kurss dos iespēju studentiem gan izpausties radoši, gan arī uzlabot programmēšanas zināšanas. Pēc studiju kursa apgūšanas studenti spēs izmantot savas zināšanas dažādu interaktīvu lietotņu izstrādē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās pamatzināšanas un praktiskās iemaņas interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammu izstrādē. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt teorētiskās zināšanas par 3D scēnas veidošanas pamatiem un interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammas projektēšanas un izstrādes procesu. 2. Attīstīt praktiskās iemaņas 3D scēnas un interaktīvās datorgrafikas veidošanā. 3. Attīstīt prasmi patstāvīgi un radoši izmantot iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskas iemaņas interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammas izstrādē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina 3D modelēšanas teorētiskos pamatus un galvenos pamatjēdzienus. - Eksāmens. Izprot interaktīvās lietotnes veidošanas procesa pamatus. - Eksāmens. Spēj izstrādāt interaktīvās datorgrafikas lietotni, kas izmanto 3D objektus un ietver objektu interaktivitāti. - Praktiskie darbi. Spēj patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas interaktīvās datorgrafikas lietotnes radošai pilnveidošanai. - Praktiskie darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 30%
Praktiskie darbi - 70% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datorgrafikas un attēlu apstrādes pamatu izprašana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|