DE0322 3D grafikas modelēšanas un animācijas pamati

Kods DE0322
Nosaukums 3D grafikas modelēšanas un animācijas pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Mihails Kovaļovs, Olga Krutikova
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa gaitā studenti apgūs trīsdimensiju (3D) objektu modelēšanas un animācijas pamatus, izmantojot eksistējošu 3D grafisko redaktoru. Tiks izmantota programmatūra, kas ļauj veidot, modificēt un animēt 3D objektus, veidot tekstūras, izvietot gaismas avotus un apvienot tos scēnās. .
Studiju kursā tiks pasniegti 3D grafikas modelēšanas pamati, sākot no primitīviem objektiem un beidzot ar sarežģītiem reālistiskiem personāžiem. Studenti apgūs arī animācijas pamatmetodes, iemācīsies veidot reālistiskas kustības objektiem un savienot animācijā personāžus, objektus un telpu, veidojot 3D video animācijas. .
Studiju kursa laikā izstrādātie 3D objekti un personāži varēs turpmāk tikt izmantoti dažādiem uzdevumiem, piemēram, interaktīvās scēnas veidošanai, videofilmas specefektu veidošanai, datorspēles papildināšanai ar reālistiskiem personāžiem utt..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads 3D grafikas modelēšanā, primitīvu objektu veidošana. 5 5 0 0
Poligonālā modelēšana. Sarežģītāka objekta veidošana. 5 5 0 0
Līknes un virsmas 3D objekta modelēšana. Objekta veidošana, izmantojot līknēm. 5 5 0 0
3D objektu materiāli un tekstūras. 5 5 0 0
Apgaismojums 3D objektu modelēšanā. Gaismas avotu veidi un to pielietojums. 5 5 0 0
Personāža animācijas pamati. Reālistiskas kustības. 5 5 0 0
Daļiņu animācija. 5 5 0 0
Personāža reālistiskā modeļa veidošana. 5 5 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas 3D objektu modelēšanā un animācijā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt teorētiskās zināšanas par 3D objektu un personāžu uzbūvi un struktūru, to modelēšanas pamatiem. 2. Sniegt teorētiskās zināšanas par 3D objektu un personāžu animācijas pamatiem. 3. Attīstīt praktiskās iemaņas pielietot teorētiskās zināšanas 3D modeļu (objektu, scēnu, personāžu) modelēšanai un animācijai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj orientēties 3D grafikas pakešu lietotāju saskarnēs un pārzin dažādas modelēšanas un animācijas tehnikas. - Kontroldarbs.
Prot pielietot teorētiskās zināšanas 3D objektu modelēšanai un animācijai. - Praktiskie darbi
Prot pielietot teorētiskās zināšanas 3D personāžu modelēšanai un animācijai. - Praktiskie darbi
Prot pielietot teorētiskās zināšanas 3D scēnu modelēšanai un animācijai. - Praktiskie darbi
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kontroldarbs - 20%
Praktiskie darbi - 80%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]