DE0321 Ievads intelektuālās datorsistēmās

Kods DE0321
Nosaukums Ievads intelektuālās datorsistēmās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Artjoms Supoņenkovs, Oļesja Grigorjeva
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa gaitā tiek apskatīti ekspertu sistēmu klasisko zināšanu bāzu salīdzinājums un pielietojamība: produkciju likumi, freimi, semantiskie tīkli. Tiek izskatīta zināšanu bāzu papildināšana ar bioloģisko sistēmu topoloģiskajiem (strukturālajiem) modeļiem. Studenti uzzinās par dažādiem modeļu līmeņiem un uzdevumu kopu, ko risina ar šo modeļu palīdzību. .
Tiek izpētītas klasiskās intelektuālās sistēmas, kā arī apskatīti Latvijā izstrādāto sistēmu darbības principi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Priekšmeta īss apraksts, mērķis, pasniegšanas metodika. 2 2 0 0
2. Intelekta pamatjēdzieni. Intelekta definīcijas. Bioloģiskais, fizioloģiskais jēdziens. Intelekta veidi. IQ tests. 2 2 0 0
3. Mākslīgais intelekts: definīcijas, teorētiskie pamati, atšķirības no programmu produktiem, attīstības posmi. 2 2 0 0
4. Ekspertu sistēmas kā MI lietišķa realizācija. Pielietošanas kritēriji. Struktūrelementi un informācijas plūsmas. 2 2 0 0
5. Zināšanas: definīcijas, veidi, iegūšanas tehnoloģijas. Nozares ekspertu atlases kritēriji. 2 2 0 0
6. Zināšanu organizēšanas zināšanu bāzēs. Izteikumu loģika. Triplets O-A-V. 2 2 0 0
7. Produkciju likumi. Freimi, freimu tīkli. 2 2 0 0
8. Semantiskie tīkli, tīklu paplašināšanas iespējas. 2 2 0 0
9. Lēmuma pieņemšana: Modus ponens; tiešais, netiešais izvedums, to apvienošana: Demona likumi. 2 2 0 0
10. Sistēma MYCIN kā produkciju likumu sistēmas piemērs. 2 2 0 0
11. Sistēma PIP kā freimu sistēmas piemērs. Sistēma CASNET kā uz semantiskiem tīkliem balstītas sistēmas piemērs. 2 2 0 0
12. Skrīninga sistēmu uzdevumi, pielietojums, kritēriji. KARDIOSKRIN 2 varianti - uzdevumi, risinājumi. 2 2 0 0
13. Sistēmu RISKRIN 3 varianti, to atšķirības, uzdevumi, risinājumi. 4 4 0 0
14. Diagnostikas sistēmas - ARHIP, DIAGRAF. 4 4 0 0
15. Terapijas izvēles sistēmas - PADOMS, AH STRATĒĢIJA. 4 4 0 0
16. Gala darbu prezentācijaun analīze. 4 4 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar ekspertu sistēmu struktūru, veidošanas pamatprincipiem un praktiski lietojamiem ekspertu sistēmas piemēriem. Studiju kursa uzdevumi: – Attīstīt prasmi formulēt ekspertu sistēmas veidošanas nosacījumus. – Iemācīt savākt un apkopot datus priekš zināšanu bāzes. – Sniegt praktiskas iemaņas ekspertu sistēmu veidošanā
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj veikt nozaru zināšanu strukturizāciju zināšanu bāzē. - Eksāmens
Spēj izvēlēties lēmumu kārtulas vai lēmumu izvedumus, atbilstoši zināšanu strukturizācijai. - Eksāmens
Spēj analizēt un novērtēt nozaru intelektuālās sistēmas. - Pārbaudes darbi semestrī
Spēj izveidot eksperta sistēmu noteikta uzdevuma risināšanai. - Pārbaudes darbi semestrī
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmens - 50%
Pārbaudes darbi semestra laikā - 50%
 
Priekšzināšanas DSP332 Mākslīgā intelekta pamati
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 40.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]