Kods | DE0321 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads intelektuālās datorsistēmās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Artjoms Supoņenkovs, Oļesja Grigorjeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa gaitā tiek apskatīti ekspertu sistēmu klasisko zināšanu bāzu salīdzinājums un pielietojamība: produkciju likumi, freimi, semantiskie tīkli. Tiek izskatīta zināšanu bāzu papildināšana ar bioloģisko sistēmu topoloģiskajiem (strukturālajiem) modeļiem. Studenti uzzinās par dažādiem modeļu līmeņiem un uzdevumu kopu, ko risina ar šo modeļu palīdzību. . Tiek izpētītas klasiskās intelektuālās sistēmas, kā arī apskatīti Latvijā izstrādāto sistēmu darbības principi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar ekspertu sistēmu struktūru, veidošanas pamatprincipiem un praktiski lietojamiem ekspertu sistēmas piemēriem. Studiju kursa uzdevumi: – Attīstīt prasmi formulēt ekspertu sistēmas veidošanas nosacījumus. – Iemācīt savākt un apkopot datus priekš zināšanu bāzes. – Sniegt praktiskas iemaņas ekspertu sistēmu veidošanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt nozaru zināšanu strukturizāciju zināšanu bāzē. - Eksāmens Spēj izvēlēties lēmumu kārtulas vai lēmumu izvedumus, atbilstoši zināšanu strukturizācijai. - Eksāmens Spēj analizēt un novērtēt nozaru intelektuālās sistēmas. - Pārbaudes darbi semestrī Spēj izveidot eksperta sistēmu noteikta uzdevuma risināšanai. - Pārbaudes darbi semestrī |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Pārbaudes darbi semestra laikā - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | DSP332 Mākslīgā intelekta pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|