Kods | DE0319 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātiskās metodes datorgrafikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Sisojevs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiks apskatītas matemātiskā metodes un algoritmi, kurus izmanto, lai risinātu dažādus datorgrafikas uzdevumus. Studenti izmantos programmēšanas vidi, kas ļauj vizualizēt, pārvietot 2D un 3D objektus, izstrādāt grafisko lietotāja saskarni, iegūt fraktāļus un veidot interaktīvu lietotni. Studiju kursā tiks iegūtas pamatzināšanas par fraktāļu ģeometriju un dažādām matemātiskajām metodēm, kuras izmanto datorgrafikā un datorredzē. Studiju kursā tiks sniegts ieskats dažādās datorgrafikas problēmās un aplūkoti biežāk lietotie algoritmi, kas ļauj atrisināt šīs problēmas. Studiju kurss palīdzēs studentiem uzlabot savas analītiskas prasmes un programmēšanas iemaņas, jo visas aplūkotās metodes un algoritmi tiks realizēti praktiski.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt fundamentālās zināšanas par matemātiskajām metodēm, kuras tiek plaši pielietotas datorgrafikā, un praktiskas iemaņas datorgrafikas uzdevumu risināšanā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt teorētiskās zināšanas par matemātiskām metodēm, kas tiek pielietotas datorgrafikas uzdevumu risināšanai, kā arī par 3D grafikas vizualizēšanu. 2. Attīstīt praktiskās iemaņas realizēt apskatītas matemātiskās metodes praksē, izmantojot studiju kursā piedāvāto programmēšanas vidi. 3. Attīstīt prasmi patstāvīgi un radoši izmantot iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskas iemaņas datorgrafikas uzdevumu risināšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un izprot matemātiskās metodes, kas tiek pielietotas datorgrafikā dažādu uzdevumu risināšanai. - Eksāmens. Spēj realizēt dažādas matemātiskās metodes un pielietot tās datorgrafikas uzdevumu risināšanai. - Praktiskie darbi. Spēj uzprogrammēt datorgrafikas algoritmus: 2D un 3D objekta veidošana, objektu attēlošana, objektu transformācijas. - Praktiskie darbi. Spēj patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas grafiskās lietotāja saskarnes izveidošanai. - Praktiskie darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datorgrafikas un attēlu apstrādes pamatu izprašana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|