DE0319 Matemātiskās metodes datorgrafikā

Kods DE0319
Nosaukums Matemātiskās metodes datorgrafikā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksandrs Sisojevs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiks apskatītas matemātiskā metodes un algoritmi, kurus izmanto, lai risinātu dažādus datorgrafikas uzdevumus. Studenti izmantos programmēšanas vidi, kas ļauj vizualizēt, pārvietot 2D un 3D objektus, izstrādāt grafisko lietotāja saskarni, iegūt fraktāļus un veidot interaktīvu lietotni. Studiju kursā tiks iegūtas pamatzināšanas par fraktāļu ģeometriju un dažādām matemātiskajām metodēm, kuras izmanto datorgrafikā un datorredzē. Studiju kursā tiks sniegts ieskats dažādās datorgrafikas problēmās un aplūkoti biežāk lietotie algoritmi, kas ļauj atrisināt šīs problēmas. Studiju kurss palīdzēs studentiem uzlabot savas analītiskas prasmes un programmēšanas iemaņas, jo visas aplūkotās metodes un algoritmi tiks realizēti praktiski..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads datorgrafikā. Matemātisko metožu pielietošana dažādiem datorgrafikas uzdevumiem. 5 5 0 0
Izmantojamās programmēšanas vides apskats. Rīki, bibliotēkas un iespējas. 5 5 0 0
Kompleksie skaitļi un to izmantošana datorgrafikā. 5 5 0 0
Fraktāļu ģeometrija un digitālā mākslā. 5 5 0 0
Maiņviļņu funkcijas un to izmantošana datorgrafikā. 5 5 0 0
Monte Karlo metodes un to izmantošana datorgrafikā. 5 5 0 0
3D datorgrafikas vizualizācija. 5 5 0 0
Grafiskā lietotāja saskarne. 5 5 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt fundamentālās zināšanas par matemātiskajām metodēm, kuras tiek plaši pielietotas datorgrafikā, un praktiskas iemaņas datorgrafikas uzdevumu risināšanā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt teorētiskās zināšanas par matemātiskām metodēm, kas tiek pielietotas datorgrafikas uzdevumu risināšanai, kā arī par 3D grafikas vizualizēšanu. 2. Attīstīt praktiskās iemaņas realizēt apskatītas matemātiskās metodes praksē, izmantojot studiju kursā piedāvāto programmēšanas vidi. 3. Attīstīt prasmi patstāvīgi un radoši izmantot iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskas iemaņas datorgrafikas uzdevumu risināšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina un izprot matemātiskās metodes, kas tiek pielietotas datorgrafikā dažādu uzdevumu risināšanai. - Eksāmens.
Spēj realizēt dažādas matemātiskās metodes un pielietot tās datorgrafikas uzdevumu risināšanai. - Praktiskie darbi.
Spēj uzprogrammēt datorgrafikas algoritmus: 2D un 3D objekta veidošana, objektu attēlošana, objektu transformācijas. - Praktiskie darbi.
Spēj patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas grafiskās lietotāja saskarnes izveidošanai. - Praktiskie darbi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60%
 
Priekšzināšanas Datorgrafikas un attēlu apstrādes pamatu izprašana.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]